onsdag den 27. maj 2009

Ro på...

Det må være de ord, der præger min tilværelse lige nu. Og jeg nyder det. Selvfølgelig har vi travlt med skole og job ligesom andre børnefamilier, men det hele har lige nu fundet et rigtigt godt niveau, hvor der også er tid til os selv og hinanden. Jeg trives rigtig godt med det, og savner ikke det uforudsigelige og overraskende. Der er tid til nørkleri på terassen. Det skulle gerne blive til et sjal, der kan varme ryggen, når jeg skal sidde længe ude. Måske det først bliver færdig til næste sommer, men jeg nyder, at det tager form.



En anden tidsrøver i min tilværelse lige nu er mit drivhus. Det er fyldt op med tomatplanter, som jeg har købt som frø på Fuglebjerggaard. Jeg har sået dem i små potter lavet af gamle aviser i bedste Camilla Plum stil. Nu glæder jeg mig til at se, hvordan en Pink Ping-pong tomat mon ser ud og ikke mindst smager. Og hvad mon med en Chocolate Striped. Foruden tomaterne er der peber, agurg og salat. Det sidste henter hunden og jeg hver morgen, så der er frisk salat til madpakkerne.



Et af mine store ønsker er et nyt drivhus i hærdet glas placeret på den anden side af huset, hvor det er lettere tilgængeligt. Sådan et kæmpe et, hvor der også er plads til en masse blomster og et lille sæt havemøbler. Jo - jeg tror måske, at jeg er ved at blive voksen.

1 kommentar: