mandag den 16. februar 2015

Stille igen

Vi har lige nydt en dejlig uge. Bo, Sara og Jonas har haft vinterferie. Jakob har ligget syg, og jeg har passet mit arbejde. Den ene dag hjemmefra, og de andre dage på kontoret. Selv om man er den arbejdende,  kan feriestemningen sagtens mærkes. Der er en anden rytme om morgenen, og de fleste dage havde de tjek på mad og indkøb, når jeg kom hjem. Det er blevet nydt. Nu er Jonas tilbage på øen, og Sara er taget hjem til Århus. Jakob er frisk igen og hverdagen melder sin ankomst. 

Vi har fået en gæst. En lille behåret en, som egentlig skulle have boet ude i garagen i 3 uger. Men Jakob, som har lovet at passe, og hans far blev bløde om hjertet, så den måtte da ind i varmen. Vi taler om Nini. En meget sød lille sort kanin, som springer rundt i sit bur og vælter maskål og kaster med spidskål. Det har faktisk vist sig, at den er rigtig hyggelig at have på besøg. Hunden synes, at det er vældigt interessant, og hun er egentlig lidt ærgerlig over, at den ikke vil lege med hende. Når den endelig kommer ud af sit bur, varer det ikke længe, før den vender hjem igen.

Jakob og jeg skal på arbejde om lidt. Jeg tænker, at vi hellere må lukke buret og sætte den lidt højt. Det er jo en kanin, og Dodo er en hund. Og tænk hvis hendes interesse skyldes, at hun ser en lille madpakke i sort skind....

Kryds lige fingre for, at vi kan holde den i live 2 uger mere. Så kommer ejeren nemlig hjem fra sin lange ferie og skal genforenes med sit kæledyr. 

12 kommentarer:

  1. Ej, Dodo ser måske bare en potentiel legekammerat i kaninen :-) Som børn havde vi en svensk gårdhund, der var meget glad for vores marsvin og aldrig kunne drømme om at gøre dem noget. Samme hund drønede afsted efter alt, hvad der ellers bevægede sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan et kanin-hunde vennepar havde vi også som børn. Men det var en kanin, der var lige så stor som hunden, og det var vores egen. Men jeg tror at du har ret. Det ser ud som om, hun ser en legekammerat.

      Slet
  2. Jeg håber sørme, at I formår at holde kaninen i live, for i modsat fald bliver ejeren frygtelig ked af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert. og det vil jeg også blive. Den er noget af det sødeste.

      Slet
  3. Det er så skønt at komme hjem til hygge i et ellers ferieramt hus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig godt. Man fornemmer lugten af frihed trods arbejdstimer.

      Slet
  4. Jeg krydser fingre for at I kan holde den i live, og hvis I ikke kan, så krydser jeg for at I kan finde en nøjagtig magen til.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå ja Inge. Det er da også rigtigt.

      Slet
  5. Vil altså snart se nogle billeder af deres dansen rundt om hinanden, men tror nu i øvrigt at det er klogt nok ikke at lade dem være alene... jeg har set en hund tage en hareunge, og det er ikke noget kønt syn. Men kender altså mange hvor de går sammen uden problemer. Men der har de vist øvet sig over længere tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder skal du få. Men altså, det er svært. En ting er sikkert. Kaninen skal ikke slagtes i mit hus. Nu er det heller ikke ligefrem nogen dræberhund vi har.

      Slet
  6. Hehe, jeg ville nok heller ikke helt stole på hunden, når det er så nyt et bekendtskab :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lader i hvert fald den sidste rest af tvivl komme Nini til gode.

      Slet