lørdag den 20. november 2010

Verden lige nu

På den her tid af året, har jeg tradition for at være lidt flad i humøret. Uden at jeg kan sætte ord på det eller finde en dybere årsag.

Sådan er det ikke i år, og jeg nyder hver dag lige for tiden. Jeg er i tidligt julehumør til undren for nogen og fryd for andre. Der er indkøbt til kager og nogle enkelte nisser har dristet sig frem fra deres skjul, selvom traditionen siger, at det først er næste weekend.

Og så er jeg gået i holde orden og rydde ud gear. Saras flytning har jo givet mig det ekstra værelse, som jeg har manglet i mange år. Jeg har besluttet, at vi IKKE skal have et pulterkammer. Det skal være et gæsteværelse/kontor/hule som skal se indbydende og rart ud. Et sted, hvor jeg kan sætte mig med min symaskine og føle mig godt tilpas. Jeg er gået igang med skuffer og skabe hernede. Jeg smider ud og flytter rundt, så jeg er helt forvirret selv.

Samtidig har jeg overskud til lige at afrime fryseren, få kørt alt vasketøjet igennem, bage lidt, lave madplan og hvad ved jeg. Der er ingen der ved, hvorlænge jeg kan ride på den bølge, men jeg vil nyde det, så længe det varer.

Lige nu koger jeg æbler. Hvis man kunne krydre et blogindlæg med en duft, ville jeg gøre det. Det dufter himmelsk.

1 kommentar: