mandag den 23. juli 2012

På den igen og gæster i haven

To ugers ferie er nu billigt til salg. Vil nogen give et bud? Det har været rigtig godt, og nu tror jeg nok, at jeg er klar til et par uger på kontoret. 

Vi brugte et par dage på at lande ovenpå køreturen, da vi kom hjem. Torsdag gik jeg nærmest sidelæns - når jeg da ikke lå på sofaen og indhentede det forsømte. Fredagen blev brugt på vasketøj. Der var samlet en del på 10 dage - pænt fordelt på 5 personer. Men vejret var med mig, og jeg blev faktisk helt færdig fredag. Så burde det være tid til at nyde den sidste weekend, men sådan er livet ikke hos familien Hansen. Vi brugte hele lørdagen i Vejle på at tømme lejlighed og gøre Sara klar til hjemflytning. Nu står alt hendes indbo i garagen og venter på at hun kommer hjem onsdag. Herefter skal hun have malet sit loft færdigt, så vi kan komme på plads i næste weekend. Det trækker spor i hele hytten, så jeg glæder mig også til at få min stue tilbage, som jeg kan lide at se den.

Sofie passer hund i for en vendinde i denne uge. Molly er chihuahua og har kun været væk fra sin mor i 3 uger. Hun kan sidde i en hånd, og jeg var helt bange for, at jeg skulle komme til at træde på hende eller sende hende afsted med et spark.

Hun blev undersøgt noget, da hun kom. Det gik rigtig fint. Da hun først havde fundet ud af, at den store hvide  faktisk er meget sød, kunne de hygge og lege med de samme ting. Dodo lod hende spise af sin mad og lege med det bedste legetøj. 


Billedet her giver måske et bedre bud på størrelsen. Som helt udvokset vil Molly komme til at veje omkring et kilo, hvor Dodo i dag vejer fem. Hende ser vi normalt som en lille hund.



Kan man være hvalpe-skruk? Jeg fik næsten lyst. Ikke til en Molly, for sådan en kan vi ikke have som fast beboer i et hus med allergi, men jeg var næsten klar til at undersøge, om der er små Dodo'er til salg et sted i landet. Heldigvis er jeg også normalt tænkende, så jeg har allerede droppet tanken. Jeg kan forestille mig, at to hunde gør mere end dobbelt så meget som én, og den larm gider skal jeg vidst ikke udsætte mine nærmeste for. Desuden bliver de heller ikke leveret renlige og klar til brug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar