tirsdag den 16. september 2014

Så svingede hun køllen

Og jeg skal skynde mig at sige, at jeg godt ved, at det hedder det faktisk ikke. Faktisk var det jern, jeg havde i hånden. 3 forskellige af slagsen og alle venstrehåndsjern. Vi var jo på Samsø i søndags. Til forældredag på efterskolen og til gensyn med sønnen. Når han ikke vil komme til mor, må mor jo komme til ham. Vi havde nogle gode timer på golfbanen i næsten helt tørvejr, mens familien var ved at svømme væk hjemme i nærområdet. 

Jeg lærte flere ting. Blandt andet, at det er rigtig hårdt for hænder og arme, når man ikke er i træning. At man kan få græstotter til at flyve næsten ind i nabokommunen, hvis man rammer hårdt nok. Jeg lærte også, at det kan gøre temmelig ondt i armen, når man går efter græsset i stedet for den lille hvide.

Jonas er rigtig glad for at være på skolen. Så glad at han han allerede har besluttet sig for, at han ønsker et år mere samme sted. Man søger efter efterårsferien, og i langt de fleste tilfælde er der andenårspladser nok til ansøgerne. Vi har snakket om at se noget andet, men det har han slet ikke interesse i. Han arbejder målrettet på at komme ud af busken i undervisningen og han nyder det sociale. Der er slet ikke nogen tvivl om, at det er godt for ham at være der. 

Dagen blev lang. Vi skulle først med færge fra Samsø klokken 20.00, og turen til Kalundborg varer det meste af 2 timer. Ikke lige ønsketænkning en søndag aften, men dagen var gået rigtig godt, så det var det hele værd.

Nu glæder vi os til næste år. Der bliver færgen omlagt, så den lægger til i Ballen havn i stedet for omme på den anden side af øen. Det vil forkorte færgeturen til en time og et kvarter. Og turen fra skole til færge vil blive omkring 6 km. kortere. 

Lige om lidt er der gensyn. Skolen lukker nemlig ned i weekenden og sender alle elever hjem på forlænget weekend. Jonas skal hentes ved færgen torsdag aften, og så har vi ham hjemme lige til mandag morgen. Ikke dårligt, hvis man spørger hans familie herhjemme. 

15 kommentarer:

  1. Men du springer altså over et væsentligt punkt med dit golferi... blev du smittet af den virus eller bed den ikke rigtig på dig?

    Om ikke andet har du nu teknikken til at sende nedfaldsfrugt til nabokommunen i stedet for at have det liggende på græsset.... :-)

    Lyder som om sønnen har det rigtigt godt hvor han er... så hvorfor lave det om næste år? Husk jo bedre han har det nu - jo større er risikoen for at han får det mindre godt andre steder... og jo mindre er chancen for at han kan finde noget der faktisk er bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej - jeg er ikke grebet af en golfkølle. Jeg tror, at min tålmodighed og mit mangel på talent vil være en plage for alt og alle omkring mig.
      Du har da helt ret, det er en underholdende måde at få fjernet skidtet fra haven på. Men også en hård måde, for der gik flere dage, før mit håndled føltes rigtigt igen.
      For min skyld må han rigtig gerne blive, hvor han er. Han skal bare kende viften af muligheder, så beslutningen bliver taget rigtigt.

      Slet
  2. De få gange jeg har haft en golfkølle i hænderne er det overhovedet ikke lykkedes mig at ramme kuglen, i stedet har jeg fået græstotterne til at flyve.

    Hvor er det dejligt at høre, at Jonas er så glad for skolen - sådan skal det være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig dejligt, og det fryder mit morhjerte.

      Slet
  3. Haha, det er nemlig hårdt, når man ikke er vant til at spille golf. Ved jeg alt om :-) Spiller Jonas golf, eller var det noget, 'man' gjorde i forbindelse med forældredagen? Skønt, at at trives i sine nye omgivelser :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ..at han trives.. skulle der stå ...

      Slet
    2. Nej Jonas er ikke på golfholdet, men vi har snakket om at det kunne være sjovt at prøve, og så var chancen der. Nu er det prøvet :-)

      Slet
  4. Ha, jeg er ikke kendt med golf, så derfor var det ikke navneordet jeg fokuserede på i overskriften men derimod udsagnsordet :-) Men nu har jeg tjekket på sproget.dk at man kan sige både svingede og svang (og det sidste var det jeg ville have :-)

    Skønt at ungersvenden er så glad for sin skole. Så er forældrene også glade :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vide, om det er geografisk bestemt. Jeg kunne aldrig finde på at sige svang. Jeg svingede køllen, og det gik ikke så godt :-)

      Slet
  5. Det er sjovt, så forskelligt et golfforsøg kan falde ud - for mig gik det supergodt, men det fik mig altså ikke til at begynde at tage golf op - vi har rigeligt med tidsrøvere i forvejen :-)
    Godt, at Jonas trives så godt. Lad ham endelig blive, hvis det kan lade sig gøre - tror det betyder mere i den alder at føle sig tryg end at prøve nyt hele tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er kun glad for, at vi kan give ham muligheden. For allerede nu kan vi se, at det er rigtig godt for ham. Og så må vi andre jo klare os uden ham i hverdagen.

      Slet
  6. Hvor er det skønt når de unge finder deres rette pind - og det lyder det som om Jonas har gjort på skolen. Min den ældste er startet på maskinmesterskole og er blevet et helt nyt menneske, hvor han glæder sig til at komme i skole.
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder dejligt Anette. Jeg har en, der søger på maskinmesterskolen til august. Jeg håber, at han må blive lige så glad for det. Og så er det for øvrigt dejligt at se dig her igen :-)

      Slet
  7. Det lyder som et skønt besøg på Samsø - og en fantastisk dag. Dejligt han er glad for skolen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Samsø er jo et dejligt sted i sig selv, og der er en rigtig god stemning omkring skolen, så alt i alt var det en god oplevelse.

      Slet