tirsdag den 4. december 2012

Eftertænksomhed

Jeg er ikke den, der laver de store nytårsaftaler med mig selv, men af en eller anden grund, så bliver jeg altid eftertænksom, når året er ved at være gået. Der er jo altid lige den med pengene. Ikke fordi det er nyt år, men fordi december altid ender med at blive dyrere end først antaget.

En anden stensikker tanke handler om kost og vægt. Men det hænger vidst også bare sammen med alt for mange vanillekranse og god mad hen over december. Og så er der også det, at jeg helst ikke vil have håndtag i kjolen, når jeg skal byde gæster velkommen til konfirmation sidst i april. Om der er en antydning, når vi skal fejre 18 års fødselsdag først i februar, er nok en ganske anden sag.

Så er der den med parforholdet. Det har fødselsdag på årets sidste dag. Så flyver tankerne igen. Helt til starten og til alle de tinge, vi efterhånden har delt. Sødt og surt, glædeligt og trist. Jeg er altid endt med at beslutte, at vi godt kan snuppe et år mere. Og når klokken slår for sidste gang i år, så forlænger jeg kontrakten endnu en gang.

Der er lige noget, det skal klares først. Der skal købes nogle julegaver i dag, og så er jeg igen blevet bedt om at skrive min ønskesedlen. Jeg må hellere se at komme i gang.

16 kommentarer:

  1. Som sædvanlig følges vi jo ad når det kommer til indlæg og jeg har godt nok ikke skrevet et tilsvarende, men det kommer nok omkring nytår. Her er der udover det for høje pengeforbrug og lidt for usunde madvaner i december, en rund fødselsdag i foråret, hvor håndtagene gerne må være væk....(og så har vi da selvfølgelig også lige en drengefødselsdag i februar, dog et år mindre end hos jer)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt sjovt. For det er jo absolut ikke første gang, vi har hugget ord ud af munden på hinanden.

      Slet
  2. Det lyder dejligt at I vil forlænge jeres fælles kontrakt, det er jeg helt sikker på at hele familien er lykkelige for.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg da. Også selv om det betyder, at en vis herre er lidt utilfreds med ,at han ikke kan få høj SU ;o)

      Slet
  3. Mon ikke det er generelt at der bliver brugt lidt for mange penge, og spist lidt for meget mad..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det tror jeg absolut. Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så gentager historien sig om et års tid...

      Slet
  4. Du er tidligt ude med dine årsskiftebetragtninger. Men du har jo også en kontraktforlængelse at fejre ved årsskiftet, så der er jo andet at se til til den tid :-) Hyggeligt med forlængelse, knapt så hyggeligt med overforbrug, men sådan er vi vist mange, der har det. Og hvis der så endda ikke var nogen (som i mig), der var så dum at indkøbe brune kager til Verdensfirmaet.

    SvarSlet
    Svar
    1. De første brune er også væk her. Helt væk. Men der ligger dej i køleskabet og venter på, at jeg får den store kniv frem. Jeg har besluttet mig for at nyde. Så jeg lide senere ;o)

      Slet
  5. Du er sørme tidligt ude med julegaverne, men det er jo selvfølgelig meget fornuftigt, for så kan man få det man vil have.

    Hvem bruger ikke lidt for mange penge i december, jeg gør i hvert fald...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare, at dagene flyver afsted, og jeg gider ikke panik sammen med tusinde andre den 22. At jeg så sikkert fløjter rundt efter et eller andet dagen før jul alligevel, ja - det er en ganske anden historie.

      Slet
  6. Den slags aftaler og kontrakter er det altid godt at revurdere for så at finde ud af at dem kan man roligt fornye - og gerne hvert år.

    Synes i øvrigt at du har ret - julen bliver altid en lille smule dyrere end forventet. Vi andre har dog så kun julen at tænke på, men jeg kan jo næsten se at I har lidt flere af de bekostelige planer i løbet af foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lige at tænke efter og blive glad for, at vi fortsætter vores pakkeløsning her.

      Ja, foråret kommer til at byde på udfordringer. Faktisk startede jeg med at betale et kørekort i går. Nu håber jeg ikke, at det bliver dyrere end beregnet. Han har i hvert fald besluttet sig for at bestå i første omgang.

      Slet
  7. Dejligt at læse at du vil forlænge kontrakten med et år :-) Ja, det er tid at gøre status over stort og småt. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe det føles rigtigt, skal den bare forlænges. Vi har aftalt at blive gamle sammen, og aftalen skulle jo gerne holdes.

      Slet
  8. God beslutning med kontrakten ... vi må så bare håbe, at Bo er nået frem til samme resultat - men mon ikke han er? ;-)
    Jeg mangler kun én julegave :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Du siger noget Ellen. Men han har nu ikke givet tegn til andet. Og han har spurgt, hvad jeg ønsker mig i julegave.
      Tænk kun at mangle en gave. Men du skal selvfølgelig også være ude i god tid, hvis flyet ikke skal holdes tilbage.

      Slet