fredag den 8. august 2014

En weekend for 2

De sidste 5-6 år har vi taget en weekend ud af kalenderen og brugt den på os selv. Bare Bo og Susanne uden børn og hund. Vi nyder det hver gang, og vi har en aftale om, at det skal vi huske. Nu er det ved at være tid igen. Vi har nogle gavekort liggende fra weekendgavekortet.dk, så vi er en smule bundet. Men når man klikker ind på deres hjemmeside, er der mange gode bud. Jeg tror, at vi ender i det fynske denne gang. Lige nu går tankerne på Hindsgavl Slot. Selvfølgelig med en overdådig mange-retters-menu lørdag aften og fornøjelsen af at stå op til morgenbuffet. 

Først skal vi som bekendt lige have Jonas over vandet og installeret på Samsø. Det kører i mit hoved hele tiden, for selv om vi har fået en pakkeliste, er der mange ting at huske alligevel. Vi er dagligt kommet i tanke om noget - og tit noget, der skal købes. I dag slapper vi af, når vi har fået fri. I morgen skal der pakkes og det sidste skal vaskes. Søndag morgen er det tidligt op. Færgen afgår lidt over 8.00, og så er det pludselig alvor. Puh - det rykker tæt på.....

16 kommentarer:

  1. Snart har I ikke brug for weekender alene, Susanne, men weekender med ungerne. Men det er nu heller ikke at kimse ad, at have udeboende børn, så op med modet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jo gå den vej Ditte, og vi har da også sendt datteren afsted et par gange eller 3 :-) Og vi er vidst ved at lære, at sofaen bare er til mor, far og hund.

      Slet
  2. I må endelig gøre alvor af hindsgavl slot - så du mine indlæg derovrefra lige efter nytår? Det er super værelser og noget fantastisk mad, de kan præstere - både til aften og til morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er booket Ellen, og vi glæder os.

      Slet
  3. Det er en rigtig god idé sådan at hive weekend ud af kalenderen - så holder ægteskabet sikkert længere :-)

    I får en helt anderledes hverdag, når Jonas rykker ud. Det skal I nok lige vænne jer til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en weekend er godt for det hele. Ingen tvivl om det. Den første gang tror jeg bare, at vi tilbragte 2 dage med at snakke om de unger, der ikke var med, men efterhånden lærer man også at være 2 igen og at få noget andet ud af det.
      Åh jo. Ham Jonas kommer til at mangle ved spisebordet. Ingen tvivl om det.

      Slet
  4. God alenetur, vi er ikke så gode til at komme af sted i weekender, til gengæld er vi jo som Ditte skriver alene hele tiden :-) Og pøj pøj til yngstemand, det er spændende. Mi n niece skal også starte søndag et sted, og hendes mor er efterskolelærer et andet sted, så de får travlt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - søndag var store indflytterdag. Man mødte et væld af biler med cykler på krogen. Der var ikke mange uden, da vi kørte på færgen, og da vi sejlede hjem, så vi ikke en eneste cykel. Alle var efterladt. Sammen med cyklernes ejermænd.

      Slet
  5. Pøj pøj til Jonas, jeg håber og tror han får et forrygende år derovre på den smukke ø. :-)
    Sidder og klukker lidt over Dittes kommentar om at I snart er alene til hverdag også.. :-) Jeg har ikke været på Hindsgavl, men hørt at det skulle være godt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør han Inge. Det tror jeg på.
      Vi har stadig Jakob hjemme. Men det er nu ikke hver dag, jeg når at møde ham, for han er en ud af huset dreng.

      Slet
  6. God tur til jer. Både med aflevering af Jonas, men også med den forestående 'Digogmig' weekend.
    Sådan en skal jeg have på min ønskeseddel ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kari. Jonas er afleveret, og det andet skrevet ind i kalenderen. Det er slet ikke så tosset.

      Slet
  7. At komme lidt væk hjemmefra og ikke have pligter, er altid et pust i hverdagen. Vi har været VED Hindsgavl, men ikke med overnatning og spisning, men mange af de slotte gør det rigtigt godt, og der er en hel speciel atmosfære de steder, så det bliver helt sikkert en god oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig sådan, for alle taler godt om det. Og sidste år kom vi jo til at springe vores egen weekend over. Jeg vender uden tvivl tilbage med billedmateriale og beskrivelse.

      Slet
  8. Hindsgavl er et fantastisk valg til en par-weekend... så det valg kan jeg godt forstå.. håber I får en dejlig weekend uden ansvar for andre end jer selv og jeres velvære...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er booket, og jeg er sikker på, at det bliver godt. Og du rammer lige i øjet. Uden ansvar for andre end os selv. Det er altså luksus med mange børn i mange år.

      Slet