søndag den 1. april 2012

Tomater og lune boller

Jeg har trukket lidt på familiens vejvilje på det sidste. Jeg har arbejdet rigtig meget og stort set ikke rørt en finger herhjemme. Derfor blev der sat dej i køleskabet i går aftes, så jeg kunne give dem lune boller fra morgenstunden. Det er altså smart det med at sætte nogle klatter på pladen, ind i kold ovn, og mens man snupper sit søndagsbad, får man tryllet de skønneste boller frem.

Og må jeg så lige vise frem. Tomaterne, som jeg såede i lørdags, er fremme nu. Faktisk var de første fremme i går. Det var sjovt at se, at der kom flere i løbet af dagen, og at de nåede at vokse i løbet af dagen. Nu skal de bare stå og vokse, indtil de er store nok til drivhuset. Til sommer skal min blog prydes at bunkevis af hjemmeavlede tomater.

Ikke mere herfra nu. Fra at have været 7 under tag et par døgn er jeg nu alene hjemme med mand og hund for en stund. Bortset fra herrens snorken på sofaen er her en fantastisk ro. Den vil jeg skynde mig at nyde. Inden længe kommer de hjem igen. Aftalen er, at der skal hjemmegjort pizza på bordet til aften, men jeg har også hørt en fugl synge lidt om, at det ikke er mig, der skal være køkkenansvarlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar