torsdag den 3. oktober 2013

Lange morgener og korte aftener

Det kan godt være overskriften på min tilværelse lige for tiden. Jeg er blevet sådan en, der står op før naboens hane galer (hm - han har vidst ikke nogen). I dag var den 05.15, så jeg er for længst færdig med at lægge tøj sammen og har både været i bad og fået frisuren til at være passende. Der er egentlig ikke nogen grund til det tidlige møde med dagen, for jeg skal bare møde inden 09.00, og poloen er ca. 12 minutter om at bringe mig til kontoret.
 
Egentlig så griner jeg lidt af det, for sådan var min mor også, da hun gik på arbejde. Tidligt op, noget fra hånden og så ellers nyde roen. Nu er det mig, der er moderen, og mine unger synes, at det er dybt underligt at stå op før det er absolut nødvendigt.
 
Til gengæld kan de så nyde roen i de sene aftentimer, for der er lyset slukket i stuen. Jeg skulle jo gerne være frisk til  næste rolige morgen. Jeg tror, at jeg er ved at blive voksen.
 
 

Der røg en pakke med posten den anden dag. Lidt til at forsøde livet på "Krabben" med. En pose bolscher, en lakridspibe, den ansigtscreme, som lige nu er en kæmpeudgift for barnet og lidt andet godt. Pakken er modtaget, og den SMS der kom retur var det hele værd. Jeg savner ind imellem, men et glad barn på en skøn højskole er savnet værd.

16 kommentarer:

  1. Hihi. ja du er vist ved at blive voksen.. :-)
    Dejligt både at sende og modtage sådan en MOR-pakke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - du har ret. Det er faktisk også dejligt at gå og ordne pakken og få den afsted. En rigtig mor-hygge-ting.

      Slet
  2. Så voksen bliver jeg ALDRIG. Kan ikke fordrage at stå tidligt op. Og da slet ikke nu, hvor det er mørkt om morgenen. En pakke med posten - skønt! Vi burde alle sende - og modtage nogle flere pakker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da også ret. Vi får jo stort set ikke andre pakker end dem, vi selv har bestilt. Måske vi skulle overraske hinanden lidt mere.

      Slet
  3. Det er superfedt, at hun er på højskole, det er jo en oplevelse for livet. Hvor er du sød, at du sender sådan en dejlig pakke.

    Jeg bliver aldrig god til at stå tidligt op, og jeg synes at 5:15 lyder som den rene tortur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er tidligt, men det er slet ikke så tosset. Så får jeg jo set solopgangen uden for stuevinduet, og der er ikke noget, der hedder vasketøj og andre kedelige ting, når jeg har fri fra arbejdet.

      Slet
  4. Vores pakke bestod dengang vores datter gik på højskolen i at hente og bringe hver uge. Vores datter fik en social nedtur, der var lidt for mange wannabe designer med attituder, som udelukkede mange andre, desværre. Til sidst fandt hun dog sig nogle venner, som stadig holder sammen i dag :-)

    Pakker er bare så skønne at sende, især når man som din datter er sød at sende søde smser tilbage :-)
    Jeg elsker også morgener for mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog trist, at hun skulle have det sådan. Sara hygger heldigvis, for hun er jo langt hjemmefra, og hente og bringe ville have spist hele weekenden. Det er dejligt at få pakker, men man skal altså heller ikke undervurdere glæden ved at give.

      Slet
  5. Skøn pakke du har sendt :-) Uha det er godt nok tidligt du står op ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er tidligt, men det er nu også rart.

      Slet
  6. Puha så har jeg vist været voksen i mange år. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det der indre ur er ikke til at drive gæk med. Det ringer bare tidligt.

      Slet
  7. Dejligt. Pakker gør altid lykke! Et lille stykke af "hjemme" med posten.
    Jeg står op næsten samtidig som dig :) og ja det er lidt hyggeligt at have huset for sig selv. Men jeg kommer ikke i ordentlig tid i seng. Desværre og sover derfor lidt for lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også svært ved at finde sengen ind imellem, men jeg bliver næsten dårlig af for lidt søvn, så det giver sig selv. Ellers kommer jeg til at være underlig i hovedet og gå sidelæns.

      Slet
  8. Melder mig i voksenflokken... det er det næsten hellige tidspunkt på dagen hvor resten af husstanden sover og hvor man kan tulle lidt rundt for sig selv. Selv hunden gider ikke aktivitet på det tidspunkt af dagen.

    Dejlig pakke... sender lige en venlig tanke til et par herlige sokker der ligger i skuffen her og venter på at det bliver lidt køligere... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pakker er også glæden ved at give, og den fornemmede jeg helt klart, da jeg sendte til dig. Det er dejligt.

      Slet