lørdag den 22. oktober 2011

Jeg holder lige en pause

Ikke helt så afslappet som Dodo gjorde i går aftes under "Vild med Dans". Bare tilpas afslappet og med lidt tid til at gøre, hvad jeg har lyst til. Billedet er taget med mit lille Nikon. Jeg drejede knappen om på aftenprogrammet, for så skal blitzen ikke bruges. Jeg skulle jo nødig vække hunden.

Jeg får skønt selskab i aften. Fru Hansen og hendes familie kommer forbi. Faktisk er noget af hendes familie her allerede. Yngste er nemlig rigtig gode venner med yngste her i huset, så de har holdt et par feriedage sammen.

Maden lavede jeg i går, da der alligevel skulle produceres fredagspizzaer. Jeg mangler bare at bage de hvidløgsflutes, der ligger til hævning lige nu, og at snitte lidt lækker salat, så er alt i skønneste orden. Det er lige sådan, jeg kan lide det. At jeg kan slappe af og glæde mig.

Lige om lidt er ferien slut. Der har både været tid til at yde og til at nyde. Ind imellem i omvendt rækkefølge. Der er ting, jeg har nået, og så er der ting, der endnu en gang bliver udskudt. Men er det ikke også det, ferie handler om. At være - og at gøre, hvad man har lyst til. Inden for de givne rammer naturligvis.

Vi så et klip fra vores lokale TV-station i går. Der var en mor, der var i Bonbon-land med sine 3 børn. Som hun sagde: "der skal jo ske noget ekstra i ferien". Og så fortalte hun, at de havde været på camping et par dage, og at de da også lige havde været en tur i legoland. Jeg blev helt forpustet. Jeg håber, at hun har en uges ferie bagefter, for det må da næsten være nødvendigt :-)

Ikke mere herfra nu. Jeg havde nemlig besluttet mig for, at ferien også skulle bringe hjemmebagte kanelsnegle, og det har jeg ikke nået endnu. Hvis I vil mig noget, er jeg i køkkenet det næste stykke tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar