onsdag den 28. marts 2012

Vi bestemmer selv

Jeg ringede til UU-vejlederen i går, og spurgte til hendes planer og fortalte hende, hvad vores tanker er, og hvad vi selv mener. Og at det på ingen måde var en mulighed for os, at Jakob blev sendt ud i et eller andet aktiverende, når aktiviteterne allerede er planlagt. Hun var flink at tale med, og var på ingen måde bedrevidende eller "system-agtig". Hun holdt dog fast i, at Jakob skulle komme over som aftalt.

Derfor måtte husets unge mand i dag begive sig hen på sin gamle folkeskole, hvor mødet skulle finde sted. Det tog ikke mere end 10 minutter, og formålet var bare, at få tilrettet hans uddannelsesplan. Jakob mener helt sikkert, at hun har været lidt skræmt, fordi jeg havde ringet i forvejen, men det tror jeg nu ikke, for jeg er faktisk et roligt menneske. Også når jeg er tændt på sagen.

Vi gør som aftalt. Jakob passer sit arbejde, og tager det ekstra, han kan få. Og så kryber han på med fornyet energi, når sommerferien engang er vel overstået. Jeg kan mærke på ham i dag, at det lettede at få det overstået.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar