fredag den 1. juni 2012

Goddag og farvel

Sidder lige og undrer mig lidt. Det er i dag, vi skal sige goddag til sommeren. I hverfald ifølge kalenderen. Der er vidst noget, der er gået lidt galt.

Når jeg også skriver farvel i min overskrift, så er det fordi jeg sagde farvel til en kollega i går. Hun har været hos os siden december. Først i jobtilbud og siden i begrænset ansættelse, mens vi red den værste storm af. Hun er et af de mennesker, som har bidraget rigtig meget på det menneskelige plan, og jeg vil komme til at mangle hende i min dagligdag. Men hun er også et af de mennesker, der bare kom forbi. Vi har hverken udvekslet telefonnumre eller andet. Vi er ikke venner på Facebook. For sådan skal det bare ikke være. Vi er så forskellige i alt, at det ville være misforstået. 

Jeg vil køre over og prøve at forholde mig til den tomme stol og glæde mig over, at en farverig kvinde krydsede min vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar