mandag den 11. juni 2012

Skulle man bringe en advarsel?

Jeg gik i seng klokken lige lidt får 22.00 i går aftes. Det er passende efter en weekend, når jeg nu ved, at klokken kun bliver næsten 4.30, før uret ringer første gang. Derfor burde jeg også sidde her og være frisk til dagens opgaver nu. Helt uden poser under øjnene og i højt mandagshumør.

Sådan er verden bare ikke.......

Jeg blev vækket klokken 3.00 af 2 unge mennesker, som af en eller anden grund mente, at det var et passende tidspunkt at komme hjem på. Nu skal jeg ikke gøre dem værre end de er. De var stille og alt foregik i god ro og orden, og de har ikke selv noget at skulle tidligt op til. Jeg vågnede bare. Siden har jeg ikke sovet. Nu sidder jeg her og venter på at det bliver tid til at køre på arbejde. Vaskemaskinen er snart færdig - jeg har jo haft god tid.

Så er det jeg tænker, om det var passende at sætte et skilt på ryggen. Og måske også et i bagruden på poloen. En advarsel om en utilregnelig kvinde, for jeg tror helt ærligt ikke, at jeg har verdens største tålmodighed i dag. Og en ting er sikkert. Selv om jeg prøver at være et godt menneske og behandle mine unger pænt, så er der en unge herre, der nok ikke skal træde for meget ved siden af i dag.

Jeg håber, at du har sovet godt, og er klar til at indtage din mandag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar