søndag den 2. september 2012

Weekenden kom og gik - og lidt om sokker

Det har lige været fredag. En god en med fri og en masse planer. Alle planer gik i vasken, for Jonas kom syg hjem fra skole, og søster og fætter Viktor kiggede indenfor, da de kørte fra skole fredag. 

Det betød mindre, for gulvask og resten af tøjet kunne jo bare ordnes lørdag, og Matas havde også åbent, så mine planer kunne skubbes. Lørdag morgen ringede mor og inviterede til frokost. Det blev sådan en af dem, der varede hele eftermiddagen, så igen blev planerne skubbet. 

Så kunne jeg jo i virkeligheden have ordnet de der gulve i dag. Men jeg var oppe klokken 04.00 i morges for at køre taxa for husets ældste søn, så jeg sov længe. Og inden formiddagen var ovre, havde jeg en aftale om nabokaffe og en god snak i haven. Nu er det søndag aften, og mine gulve er ikke blevet ordnet. 

Jeg er mere og mere overbevist om, at planlægning er noget opreklameret noget.


Billedet her viser ikke en hund, der er sat i skammekrogen. Næh, det er Dodo, der venter på Bo. Her sætter hun sig, når han går i bad om morgenen, og hun flytter sig ikke, før han kommer ud igen. Hun er en underlig lille størrelse.


Og så ved jeg godt, at jeg lovede, at det var slut med underholdning fra sokkeskuffen. Men jeg har altså hygget mig med disse hen over weekenden. Væk er de gamle strømpepinde og historien om, at jeg lige skal have gjort den sidste færdig. Her bliver begge strikket på en gang, og omvendt af, hvad jeg plejer. Jeg valgte at lave et par helt små, for at prøve teknikkerne af, vel vidende, at ingen her i huset kan passe dem. Men jeg tror at jeg ved, hvor de skal lande, når jeg er helt færdig. 

Jeg håber, at du har nydt din weekend.

18 kommentarer:

  1. Dine gulve løber ingen vegne.. når du har tid til gulvvask er de helt sikkert stadig klar til at tage imod.. :-) Sådan kan Bumle også finde på at sætte sig, hvis døren er blevet lukket uden hun kom med ind.. Tossede dyr. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du harriet Inge. Nu er det mandag morgen, og gulvet er der endnu....

      Slet
  2. Bare strik sokker, og lad gulvene være gulve, de løber ingen steder,
    Du er super når du strikker begge sokker på,en gang

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager tid, for det er slet ikke, som jeg plejer. Men sjovt at forsøge.

      Slet
  3. Sådan sidder Sofus også, når døren er lukket - meget trofast. Og gulvene skal du bare lade vente, som Inge og Jonna skriver. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. De er sjove, vores dyr. Jeg kunne kun lokke hende væk et kort øjeblik. Men det er tydeligt, at hun helst vil have check på hele flokken. Klem og god dag til dig.

      Slet
  4. hehe man skal jo være sikker på at "farmand" ikke bliver skyllet ud i afløbet...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hans eneste mulighed for at slippe ellers, er at tage flugten gennem vinduet. Hun er helt klart fars hund, når han er hjemme.

      Slet
  5. Sådan sidder Tilde også og venter på Valter - dejligt med trofast dyr.
    Flotte sokker du har strikker - er det noget jeg ikke kan, er det at strikke sokker.
    Ønsker dig en god ny uge.
    Hanne Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne Bente. Det er længe siden, at vore veje er krydset her. Jeg må vidst kigge lidt den anden vej. God dag til dig.

      Slet
  6. Planlægning er helt sikkert temmelig opreklameret. Og hygge bør altid gå forud for planer i kategorien 'huslige pligter' ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan skal det være. Og bliver det for slemt, så tager jeg jo fat alligevel.

      Slet
  7. Fuldstændig som at se Mille......hun sidder altid og venter på mig, når jeg er på badeværelset. Mon ikke det er derfor hunde ofte hed "Trofast" i gamle dage?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man da tro. Jeg forstår bare ikke, at man ikke lægger sig. Istedet for at sidde og glo ind i døren.

      Slet
    2. Nemlig....sidder og stirrer ubegavet ind i døren som om den ved magi så går op....det gør det jo i princippet også...før eller siden ;-). Lige nu sidder hun og stirrer op på kommoden hvor vores hittefugl sidder og afventer afhentning. Trofast som altid

      Slet
  8. Hunde kan altså bare ikke lide lukkede døre. Badeværelsesdøre i særdeleshed, har jeg konstateret.
    Vi er kun to så vores er som regel åben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi lukker altid døren til badeværelset. Dodo har desværre en kærlighed til skraldespanden derude. Og hun går heller ikke af vejen for at hive en bane papir på toiletrullen. En bandit er hun.

      Slet
  9. Det er godt i har haft en god weekend, og det er fint med de sokker.

    SvarSlet