fredag den 10. maj 2013

Køkkengulv i haven

Der bliver virkelig knoklet igennem her. Jeg har passet mit arbejde de sidste dage og har været fuld af forundring, når jeg kom hjem. Den ene dag var der forsvundet et skab. Næste dag kunne jeg se jorden under køkkengulvet. Nu ligger en god del af gulvet i haven og venter på at blive genbrugt. Der var fint materiale til vores længe ønskede stengærde under de gamle brædder. Der var lagt store sten i køkkenet. De var lagt, så de lå nogenlunde i niveau. Over den lå nogle massive træstolper, og lige ovenpå det lå gulvet. Ikke noget at sige til, at kulden ind imellem har bidt i tæerne. Nogle af stenene var så store, at Bo og Jakob måtte hjælpe hinanden og køre en sten ad gangen.
 
 
Status er, at der lige nu ser cirka sådan her ud. Det grønne plastic prøver at holde det værste støv væk fra lejrkøkkenet. Med større eller mindre succes. Det skal graves ned, så der er 45 cm. fra dørhøjde for at kunne isolere og lave gulvvarme efter gældende regler og forskrifter.
 

Lige nu graver Bo, og drengene kører jord med hver deres trillebør. Hvad jeg laver? Jeg sørger for forplejning til mine arbejdsomme kære. Faktisk har jeg ikke tid til at skrive mere nu, for jeg skal til Slagelse. Pulcinella laver de bedste pizzaer i miles omkreds. De er bestilt, så jeg er den, der er smuttet.

26 kommentarer:

  1. Hold da op I har da nok at lave :-)) og hyggeligt med pizza og varte alle drengene op, dejligt ungerne kan være med derude. Spændende at se resultatet. Nyd weekenden mange hilsener fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er noget af en mundfuld vi gaber over lige nu. Drengene har godt af at blive sat i arbejde ind imellem. De er stå store, så de sagtens kan være med. God weekend til dig også..

      Slet
  2. Det er vigtigt at nogen sørger for maden, god arbejdslyst til jer alle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Lene. Det er en opgave, der ikke må undervurderes.

      Slet
  3. Du godeste - et stort hul ned i jorden :-) Men det bliver godt, når arbejdet er overstået, og dejligt at det er et familieprojekt! Sådan et havde vi to gange i min barndom, hvor jeg var med til at grave ud til fundament. Klem og rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi prøver at løfte i flok. Alle må tage del, hvis det skal glide så let som muligt. Det skal blive så dejligt, når det værste svineri er overstået. Klem..

      Slet
  4. Der sker godt nok noget. Det er godt nok noget af et arbejde - godt du kan sørge for håndværkerne ;) God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må hver især gøre, hvad vi er bedst til, og jeg har slet ikke fysik til gravearbejdet. Så jeg servicerer, sørger for rent tøj og mad.

      Slet
  5. Tænk at putte et helt læs kampesten ned under gulvbrædderne! Har det været almindelig skik og brug? (øhm, hvor gammelt er jeres hus egentlig??). Hvor bliver det skønt, når I til næste vinter kan gå rundt i køkkenet uden at være iført kamikker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vidst ikke usædvanligt, at det foregik sådan. På BBR står vores hus som årgang 1900, men jeg er blevet fortalt, at man begyndte at registrere den gang i 1900, så det i realiteten godt kan være ældre. Der er nu ikke meget tilbage af de originale materialer.

      Slet
  6. jamen dog sikke et arbejde, uha da det blir godt ,men det er da helt vildt med de kampesten
    under gulvet ,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - nogen har også brugt energi på at bære dem til, og få dem lagt, så gulvet kunne blive så lige som muligt. Det har været hårdt arbejde.

      Slet
  7. Hold da op, I går godt nok til den - det er jo et kæmpeprojekt! Der er ikke noget at sige til, at I har haft frosset om fødderne om vinteren med den 'isolering', der var. Glæd dig til næste vinter i bare tæer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. Og jeg er overbevist om, at budgettet bliver lettet for en anelse betaling til DONG.

      Slet
  8. Puha, sikke en støv og hårdt arbejde, men det skal nok blive godt med lidt varme i gulvet. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lover dig, at der er støv. Og jord. Og det allevegne :-) Men det bliver bedre lige om lidt, når vi kan dække det udgravede gulv.

      Slet
  9. Det er noget af en omgang I er begyndt på.. Godt du har stærke folk i huset.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke så tosset. Og drengene kan faktisk godt lide at tage fat.

      Slet
  10. Kan godt lide din måde at løse stabsopgaverne på i den arbejdsfordeling.. de slider og du henter pizza... men det er ganske givet en del mere populært end så meget andet.

    Fik I forresten gang i grillen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er da i orden, ikk? Jeg tror heller ikke, at jeg ville holde længe til gravearbejde og trillebørsrace. Det er vidst for folk med en anden styrke, end den jeg besidder.

      Grillen har været i brug. Den er en god ven, nu hvor der ikke er nogen emhætte i lejrkøkkenet.

      Slet
  11. Hvor er det sjovt at se hvad gamle huse gemmer på, når lagene bliver skrællet af. Men de er godt nok store de sten.
    Uden mad og drikke duer helten ikke som der siges, så dit job er mindst lige så vigtigt, som dem der tager det tunge læs.
    God arbejdslyst til jer alle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vigtigt Trine. Hvis de ikke får noget ordentligt at leve af, bliver deres arbejde jo derefter.

      Slet
  12. Hold da OP, et projekt!
    Det blever skønt, når det engang står færdigt - glæder mig til flere billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du få Ellen. Og den dag jeg viser det endelige resultat, vil jeg lade propperne springe og fylde et par langstilkede glas.

      Slet
  13. Det er for vildt! Jeg kan se, at I også har nok at gøre for tiden, men det varer forhåbentligt ikke så længe inden at I også kan nyde det hårde arbejde. God søndag til jer..knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Projektet er berammet til at være helt slut medio juli. For der er jo også arbejde, der skal passes. God søndag hos jer også.. knus.

      Slet