tirsdag den 7. maj 2013

Lille hilsen fra Firmaet Koks & Kaos

Firmaet Koks & Kaos. Eller det hvide hus på Helsingevej. Forskellen er vidst den samme lige nu. Jeg har køl- og fryseskab i stuen. Ved siden af den opsætning står et par fyldte flyttekasser og læner sig op af reolen. Som for øvrigt er dækket af kopper i stedet for de brune bjørne fra vores bryllup i tidernes morgen. Jo, man må sige, at der hersker en helt speciel stemning.
 
Heldigvis er der noget, der fungerer. Vores lejrkøkken er guld, og det der faktisk meget hyggeligt at være sammen derude. Man kommer hinanden ved, når man skal forbi, og det hele er bare lidt hyggeligt. Det gamle køkken er helt tømt nu, og Bo er gået i gang med at fjerne det store skab, der skal lade livet for at få flyttet en dør. Billedet af vores tilværelse lige nu, er at vi går på arbejde, kører hjem og roder, og lander på puden ikke mange minutter over 21.00.
 
Jeg vil bevæge mig lidt rundt i Blogland i dag, for jeg er bagud på god læsning, hvor jeg ellers plejer at følge med. Og mens jeg sidder bag skærmen vil jeg leje, at huset ser ud, som jeg synes, det skal.
 
Imens kan du få lov til at se det køkken, som vi rev ud i 91, inden vi satte det op, som vi lige har revet ud nu. Rigtig god dag derude i det virkelige liv.
 

22 kommentarer:

  1. Det ender måske med, at midlertidige køkken er hyggeligere :-) Dejligt at det fugerer for jer i ventetiden! Jeg tør næsten ikke sige, at mit køkken er fra 1964 - dog med nye skabslåger, komfur, køleskab og emhætte ...
    Klem og god tirsdag til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er faktisk ret hyggeligt. Men smalt og lidt småt. Det er nu ikke alderen, der har fået os til at vælge udskiftning nu. Lige som med os andre, er det jo bare et tal :-) Klem..

      Slet
  2. det er sltid et værre kaos inden det bliver godt, jeg tror det kaos er værd at ta med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det helt klart. Og jeg tror faktisk også, at det er sundt at blive udfordret lidt på sådanne ting en gang imellem, for vi er 5 og det skal død og pine bare fungere.

      Slet
  3. Jamen altså, det skal jo være lidt slemt, for at man rigtigt kan nyde det, når det hele kommer på plads igen ;-) Fantastiske låger I havde i jeres gamle køkken!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja - og jeg ved, at de var håndmalede og repræsenterede en mindre formue. Dog for forrige ejer :-)

      Slet
  4. Det skal nogle gange være skidt før det bliver godt.. I har jo været gennem øvelsen før, så I ved heldigvis også at det bliver så godt.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidste gang var vi kun 2 og spiste hos svigerne hver dag :-)

      Slet
  5. Tiden var til de brune køkkenlåger engang, og man må jo følge med ... jeg kan egentlig bedre lide jeres første køkken med de skønne låger - og det ville jeg aldrig have sagt, hvis ikke jeg var klar over, at I er ved at pille det ned igen ;-)
    Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Billedet er lidt slapt i farverne. Det havde den smukkeste grønne farve. Jeg er tosset med alt, hvad der er grønt. Faktisk gemte vi også et par låger nogle år, til hvis nu. De blev aldrig brugt. Men jeg ved at resten fandt nytte i et køkken et andet sted i nærheden, og det glæder mig.

      Slet
  6. Det gamle køkken fra før '91 er da ret charmerende, men noget mørkt ;0)
    Selvom det næsten 13 år siden vi fik ny, så kan jeg godt huske rodet, og alt besværet, som det indebar, men som med en fødsel er det besværet værd, for resultatet er så skønt.

    Rigtig god arbejdslyst :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så mørkt. Men sådan var det vel dengang. Vores badeværelse havde næsten samme grønne farve. Det har været lidt smådystert det hele. Nu glæder vi os til lys - lys - lys.

      Slet
  7. Det skal nok blive godt lidt kaos må der til engang imellem. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt kaos er måske endda sundt ind imellem. Vi bliver i hvert fald testet lidt på tålmodighed og temperament.

      Slet
  8. Det lyder rigtig hyggeligt med jeres lejrkøkken. Det nye køkken skal nok blive godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver det. Jeg er helt sikker.

      Slet
  9. Har en vis forståelse for at det afbillede køkken blev bortfjernet... eeew..

    hvornår er det I regner med at det er færdigt og klar til indvielse.. som i hvornår er det ca invitationerne bliver delt ud :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så fint :-)

      Vi har absolut deadline på sidste skrue, når Bo afslutter sin ferie midt i juli. Og nu fortæller jeg ham, at der er sagt højt, så han bliver nød til at overholde det.

      Jeg har ikke fået tegnet invitationerne endnu, men skulle nogen finde på at stoppe her, så har jeg sikkert kaffe på kanden.

      Slet
  10. Jeg kan se at Madame kan slå mit køkken, vores er fra 1987 og jeg har end ikke overvejet at få det skiftet ud ;-) God fornøjelse med lejrkøkkenet, det bliver så skønt, når I kan flytte ind igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver dejligt. Først skal der desværre graves gulv ud og alt sådan noget beskidt rod. Jeg har planer om at lægge mig til at sove, og vågne når det er gjort. Sådan på bedste Tornerosemanér.

      Slet
  11. Det bliver skønt når i er færdige - selvom lejrkøkkenet er ganske brugbart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt med skønt på. Jeg glæder mig.

      Slet