tirsdag den 19. november 2013

Jeg synger

Det er der nogen, der ved, men det er altså ikke kun, når jeg en sjælden gang vinder et spil wf. Musik fylder meget her i huset og har altid gjort det. Vi har hyldemeter med cd, og der ligger vidst også lidt gamle kassettebånd og vinylplader på loftet. Når musikken er til det, kan jeg slet ikke lade være, så synger jeg med. Ind imellem må jeg holde det for mig selv. Blandt andet fordi, jeg godt kan lide at synge sammen med Celine Dion. Det falder ikke i den øvrige families smag.
 
Da jeg gik i folkeskolen, var jeg med i koret lige så snart, jeg var gammel nok. Og jeg var vidst med på den årgang, der igen gjorde det sejt at synge i de større klasser. Samtidig fik jeg lært lidt noder, og i et års tid trak jeg i en harmonika.
 

Nu er vores tilgang til musikken blevet både nem og billig. Vi er kunder hos et af de teleselskaber, der tilbyder oceaner af musik for et næsten symbolsk beløb. Jeg har genfundet gamle favoritter og jeg lytter på nyt. Gerne på air-play, så det kommer ud gennem højttalerne i stuen. Lige nu er en af favoritterne Lorde med hendes album Pure Heroine. Hvis du ikke kender det, så prøv at lytte.
 
I går blev den nye cd med Rasmus Seebach frigivet. Den blev lyttet godt igennem på den gode gamle køkkenradio. Jeg er glad for, at der ikke skulle snittes grøntsager, for det havde vidst været lidt for farligt til de rytmer. Hvad lytter du til for tiden?

16 kommentarer:

  1. Det er de samme vaner her i huset som hos dig.
    Jeg har lige fået Celines nye CDer Loved me back to life. Den kørte på højtryk 4 gange, så blev den sendt tilbage fordi den var i udu. Venter på ny udgave.
    Ellers er det julemusikken og Il Divo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg venter spændt på om ikke snart Celines ny CD bliver frigivet på telmore. Jeg holder meget af hendes musik.

      Slet
  2. Har det lige som dig. Har sunget i skolekor i folkeskolen og kirkekor. I gymnasiet i et band som forsanger og ellers har jeg sunget for mine børn og mig selv. Nu synger jeg vist kun for mig selv. Jeg lytter til Rasmus Seebach og skønne Mads Langer,Thomas Helmig og masser af andre genre. Jeg elsker musik, kan ikke leve uden og med den lette tilgang til musik fra iPhone - så er det bare på med hørebøfferne og så synge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mads Langer er også blandt mine favoritter. I det hele taget har vi rigtig mange dygtige danske kunstnere. Jeg har også altid sunget med børnene. Åh Abe pladerne er blevet slidt og de gamle børnesange er lært udenad.
      Har du mon en blog, jeg kan besøge?

      Slet
  3. Uf, jeg er ved at blive gammel på den gamle måde. Jeg lytter mindre og mindre til musik. Da jeg var yngre, fattede jeg simpelthen ikke, at folks musiksamlinger pludselig gik lidt i stå. Men nu er jeg lige sådan. Donnaen synger og traller og fylder huset med musik, og når hun ind i mellem holder inde, nyder jeg som regel stilheden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Stilheden er også velkommen ind imellem, men musikken vil vidst altid bo i mit hus. Især nu hvor det er så let tilgængeligt det hele.

      Slet
  4. Du synger og danser når du vinder.. :-)
    Jeg må desværre erkende, at jeg ikke får lyttet til ret meget musik. Når jeg har hørebøffer i ørerne i toget, er det primært nyhederne jeg lytter til, musikken er der, men jeg lægger sjældent mærke til den.. Med mindre det er gennemført rædselsfuldt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - vidste du ikke det? Måske er det fordi jeg aldrig vinder over dig :-)

      Slet
  5. jeg kan hente musik via youplay men har desværre ikke fået det gjort, men skal have fornyet min musik til ipoden som jeg bruger når jeg powerwalker. Kunne være jeg skulle bruge mobilen i stedet for! ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg tager turen i naturen er det uden musik. Heller ikke, når jeg går alene. men i bilen og inden døre, er der næsten altid noget i baggrunden, og ind imellem bliver der skruet op. Sådan rigtigt...

      Slet
  6. Du traller når du vinder eller lægger et bingo ord - det ved jeg. Ved ikke helt hvordan det lyder men det kan jo være at jeg får fornøjelsen af det en dag.

    Det er godt at man osse kan bruge god gammeldaws stringplay når det gamle udstyr ikke lige har smarte trådløse funktioner. Var lyden god eller var det bare musikken der var god.

    Hvad jeg lytter til... pt coldplay på arbejdet... hjemme vil jeg helst ikke have for meget musik, det bliver jo hurtigt til støj og det kan jeg ikke lide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det hænder, at der slipper en lille sang ud :-)

      Vores router var stået af, så airplay var ikke tilgængeligt. Derfor kablet og den gamle køkkenradio. Den spiller ret godt til trods for kun en enkelt højttaler.

      Slet
  7. Min musiksmag gik vist i stå i starten af halvfemserne fordi jeg næsten aldrig hører radio og bliver inspireret til at købe noget ny. Jeg ved ganske enkelt ikke, hvad der rører sig i markedet for moderne musik. Måske derfor hører jeg for tiden meget Bjørn Afzelius og Bruce Springsteen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er selvfølgelig også påvirket af ungernes musik, så de er nok med til at holde os opdateret. Og heldigvis deler vi smag et godt stykke hen af vejen.

      Slet
  8. Vi hører musik på Spotify og lige nu er det Katie Melua - det er skønt med musik i huset ind imellem.

    SvarSlet
  9. Hun har også lavet dejlig musik. Drengene bruger også Spotify, og er glade for det.

    SvarSlet