onsdag den 15. december 2010

Dagens billede 15 - Det lille sted

Så er sneen helt væk, og sten og gran er dukket frem igen. Jeg skal have fundet nogle af de små juletulipaner. De er så fine at stikke i grandynen og sætter lidt farver på det hele.

Jeg har besøgt Mies grav med meget svingende intervaller. I starten kunne jeg gå derover både 3 og 4 gange om dagen. Jeg havde jo barsel og ikke noget barn at pusle om herhjemme. Da jeg startede på arbejde igen, gik jeg gerne den vej ind igennem. Senere er jobbet skiftet ud et par gange, og jeg kommer ikke sådan forbi hver dag. Faktisk kan der gå ret lang tid - især nu hvor det er koldt.

For nogle år siden tog vi konsekvensen og bad graveren om at holde hendes lille sted fint. På den måde forsvandt den dårlige samvittighed, for vi er altid sikre på, at der ikke vokser mælkebøtter eller andet ukrudt derovre. Og sætter vi friske blomster, så bliver de fjernet, når de er trætte at se på.

Jeg tror, at jeg skal have fundet en dekoration med noget lys, som kan stå derovre og varme i juledagene.

1 kommentar: