onsdag den 8. december 2010

dagens billede 8 - Min uldtot

Da børnene var små, havde jeg mine stille timer om aftenen, når de var gået i seng. Sådan er verden ikke mere. Store unger giver længere aftener. Det er ikke usædvanligt, at jeg siger godnat inden det sidste barn går i seng.

Til gengæld kunne han ikke drømme om at stå op om morgenen sammen med mig. Min dag starter tit omkring klokken 5. Der er Bo lige kørt på arbejde og så er der god tid til lidt forskellige sysler. Det er mine stille timer, der er blevet flyttet.

Når jeg letter mig i soveværelset letter hunden også. Men kun for at gå ind i stuen og sove videre i den anden kurv. Hun er et skønt lille væsen og en livsnyder. Jeg er jo igang med at ordne gamle billeder, så jeg kom også lige forbi billederne af en meget lille Dodo. Det blev taget en af de første dage, hun var hos os. En lille lækker klump på bare 1.9 kg. Sådan en, der peb lidt om natten og lavede små søer på gulvet, hvis vi ikke lige nåede at fange hende, når hun havde sovet.

Nu er hun en voksen dame på snart 2 år. Hun fylder rigtig meget i familien - på den gode måde. De små søer på gulvet forsvandt allerede efter 3 uger, og hun har stort set aldrig ødelagt noget. Og bedst af alt, så har hun ikke påvirket hverken astma eller allergi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar