mandag den 5. december 2011

Av min el-måler

Når først lysene tændes i Paradiso, så ved vi, at december er kommet. Huset her ligger et par kilometer fra vores. Alt bliver tændt hvert år 1. december, så vi lige må holde stille, når vi kører forbi. Jeg skal ikke udtale mig om skønheden i projektet, men lidt sjovt er det da.

Herhjemme har vi valgt at holde det lidt mere simpelt. Der hænger lidt istapper fra cykelskuret, og kanten af garagen er prydet med lys. Et lille træ er det også blevet til. Men alt sammen er det hvidt. Ikke noget med blå lanterner og røde julemænd.

Lige overfor vores hus bor Familien Sand. Gertrud og Oluf. Der er pyntet. Vi griner lidt af det, for deres vinduer er fuldstændig oversmurt af snefnug, og jeg tror ikke, at der kan sættes en ting mere i vindueskarmene. Der hænger en stakkels nisse i en julekæde på gavlen, og omme på den anden side er der hængt en gul halvmåne op. Der sidder en anden nisse og holder fast hele december. Det findes der ikke nogen billeder af, for jeg kan simpelt hen ikke få mig selv til at gå over gaden og fotografere.

Nyd din mandag - med eller uden kulørte lys...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar