tirsdag den 20. december 2011

Lune boller

Nogen har spist bollerne uden at gøre opmærksom på, at der ikke er flere tilbage. Hverken i skab eller fryser. Og da jeg absolut ikke gad at køre i byen igen, var der ikke andet for, end at se i skabene. Der var lige, hvad jeg skulle bruge til en gang singleboller. De smager rigtig godt, så hvis du har lyst, er opskriften her.

1 l. vand
1/4 pakke gær
2 tsk. salt
2 spsk. honning
550 g. havregryn
550 g. hvedemel

Det hele blandes i en skål, som får lov at stå natten over i køleskabet. Et par klatter på en bageplade i kold ovn tændt på 200 grader. Så er bollerne færdige, når man har været i bad og er kommet i kludene. Dejen kan holde en uges tid i køleskabet, så man kan få friske boller hver dag.

Jeg er efterhånden ved at have fundet ud af det der WordFeud. Godt nok har både Rikke og Anne trynet mig i dag, men jeg har lovet mig selv, at jeg nok skal komme efter dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar