tirsdag den 20. december 2011

Lune boller

Nogen har spist bollerne uden at gøre opmærksom på, at der ikke er flere tilbage. Hverken i skab eller fryser. Og da jeg absolut ikke gad at køre i byen igen, var der ikke andet for, end at se i skabene. Der var lige, hvad jeg skulle bruge til en gang singleboller. De smager rigtig godt, så hvis du har lyst, er opskriften her.

1 l. vand
1/4 pakke gær
2 tsk. salt
2 spsk. honning
550 g. havregryn
550 g. hvedemel

Det hele blandes i en skål, som får lov at stå natten over i køleskabet. Et par klatter på en bageplade i kold ovn tændt på 200 grader. Så er bollerne færdige, når man har været i bad og er kommet i kludene. Dejen kan holde en uges tid i køleskabet, så man kan få friske boller hver dag.

Jeg er efterhånden ved at have fundet ud af det der WordFeud. Godt nok har både Rikke og Anne trynet mig i dag, men jeg har lovet mig selv, at jeg nok skal komme efter dem.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet