onsdag den 7. december 2011

En hæs hest

Der findes ikke rigtig noget billede, der kan illustrere dagens overskrift. Ordene faldt den anden morgen, da jeg stod op for at sende Jakob godt afsted til Gymnasiet.

Mor - du lyder altså som en hæs hest..... Tak min dreng. Meget smukt billede at få for sit indre.

Efter en weekend som selvudnævnt patient i eget hjem har jeg været på arbejde siden i mandags. Jeg har det fint, men ind imellem bliver jeg overmandet af hoste og nys. Og om morgenen er stemmen altså bare ikke, hvad den burde være. Det er irriterende at stå og sige sjove lyde ud af havedøren, når hunden gør i det fjerneste hjørne. Der sker ikke en fis, for hun kan ikke høre mig. Mindre charmerende er det, at jeg altid bliver angrebet af forkølelsessår efter sådan en omgang. Min overlæbe buler i den ene side, og lige under næsen er jeg heller ikke for køn. Så når jeg skal til julefrokost i Slagelse på fredag bliver det i fornuftigt tøj, og med et ansigt, der ligner et slagsmål fra sidste fredag.

Nu vil jeg smutte ud i det virkelige liv. Dagen bliver lang i dag. Der er trommespil og far skal have lidt service.

Jeg håber, at din onsdag bliver god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar