mandag den 6. februar 2012

At give slip og slippe kontrol.

Da jeg kom hjem fra jobbet i fredags var jeg til absolut ingenting. Det gennemgående tema var træt, træt, træt. Det harmonerer bare ikke med indkøb og gæster til fødselsdag om lørdagen. Her var det så, at min skønne familie tog affære. Vi fik lavet en indkøbsseddel så lang, at det var skræmmende, og så måtte jeg ellers aflevere både dankort og bilnøgler. Der blev sat en kop kaffe foran mig, og jeg blev beordret til bare at slappe af.

Jeg skal hilse og sige, at det ikke var let. Jeg var fuldstændig uden kontrol. Jeg kunne ikke selv se køddet i køledisken, og hvad hvis servietterne fik en forkert farve. For slet ikke at tale om tingene til lagkagerne. Det skal gerne være den rigtige frugt, og jeg kunne blive ved.

Sara og Jakob kørte til Slagelse og kom hjem efter et par timer. De havde selvfølgelig gjort alt det rigtige. Husket at se på datoer, kontrolleret kilopris, så det var de rigtige pakker, der kom i indkøbsvognen, og servietterne var perfekte til duen. Det eneste jeg selv havde valgt, var den lækre pizza, de havde taget med hjem til os fra Pulcinella.

Lørdag havde jeg ikke det mindste besvær med at give slip. Støvsuger til Jakob, som også gjorde badeværelset rent sammen med Sara. Borddækning til Jonas og Bo fik lov at hente det sidste i gårdbutikken og styre grillen. Det blev en rigtig dejlig fødselsdag.

Og i går. Der var dømt grim søndag. Det var ikke dagen, der var grim, men jeg tilbragte dagen indenfor med joggingbukser af ældre dato og morgenhår. Der var rester i køleskabet og Lykke i tv. Det kan ikke være ret meget bedre.

Nu venter der en hektisk uge. Hektisk som i lidt for hektisk efter min mening. Det skal nok gå, for lige efter den venter vinterferien. God mandag derude.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar