onsdag den 16. maj 2012

Guide til huskøb

Det kunne lyde som om, jeg er gået i ledtog med en eller anden ejendomsmæglerkæde. Dette er altså ikke tilfældet. Her er min erfaring ikke eksisterende. Jeg har kun handlet hus en gang i mit liv, og det foregik helt uden om ejendomsmægler. Nej - vi snakker om det fine skæve hus, jeg var så heldig at få mors dag.

Mit lille hus er lavet af af Alise Liskin Clausen fra Aabenraa. Hun har sin egen hjemmeside.

Jeg så det første gang for en måneds tid siden, da jeg var med min nabo på tur. For et par år siden gav jeg hende - altså naboen - et gavekort i fødelsdagsgave. Vi skulle på Galleriet og have kaffe og kage. Det er de nemlig rigtig dygtige til derude. Hvad endnu bedre er, så er det en skøn hule af brugskunst, delikatesser og andet godt. En forretning som Jonas og Bo har dømt kun for kvinder.



Galleriet har til huse i en gammel købmandsgård. Man træder ind i butikken, hvor der som regel er store ting. Malerier, glaskunst og lidt møbler. Her er også plads til et stativ med lækkert tøj. I butikkens gamle baglokale er indrette med delikatesser. Te i alle afskygninger og lækkerier af forskellig art. I det gamle lagerlokale ovenpå gemmer der sig en oase af dimser og ting, som man bare må eje. I fjerneste hjørne er cafeen indrettet med gamle møbler. Der er fin servering og man føler sig rigtig velkommen. 

Stedet er bestemt et besøg værd. Og skulle du komme forbi alene, så sig til. Så tager vi en kop kaffe sammen i caféen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar