tirsdag den 15. maj 2012

Mors dag i billeder og ord

Det kan altså godt være lidt hårdt at skulle sove længe, når man mest af alt har lyst til at stå op, fordi sulten har meldt sig, og fordi man bare kan mærke, at det bliver en god dag. Sådan var min søndag som bekendt. Klokken var næsten 9, da jeg blev vækket. Til et veldækket morgenbord med de gode græskarboller fra bageren. Jakob havde været afsted. Og jeg har i den grad mærket, at det var mors dag.


Jeg fik dette skønne hus ved morgenbordet. Det er så tilpas skævt og kikset, at jeg er vild med det. Jeg så det for et par måneder siden, da jeg var på tur med naboen. Og jeg må have talt nok om det, for i Bo og Jonas havde forvillet sig i butikken, som de ellers mener, kun er for kvinder. Da morgenmaden var overstået kørte Jakob til Høng for at passe sit plæneklipperjob. Og med løn på lommen var han på indkøb på vej hjem og gav mig de fine lyserøde blomster.


Liljerne i vinduet skulle jeg også have, fordi det var mors dag. Og så endda af et barn, som ikke rigtigt er mit. Det var Jakobs kæreste - Sofie - som absolut mente, at jeg skulle have dem. Hun er en rigtig sød pige, som vi har lært at holde af. 


Søndagen var helt min. Drengen havde regnet ud, at jeg selv måtte vælge mellem Burger King og McD. Det var jo min dag. Sådan blev det nu ikke. Bo lavede en god Spaghetti Carbonare, og dagen endte med at være en  af de bedre. Måske man skulle indføre en mors dag i efteråret også....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar