tirsdag den 2. oktober 2012

Fotoløs beskrivelse af en skøn weekend

Jeg kæmper en kamp, men det vil bare ikke. Jeg ville vise jer udsigten fra vores værelse på hotellet, hvor weekenden blev tilbragt. Men jeg kan da beskrive det som noget af det smukkeste med vand, skibe og udsigt til de små øer lige på den anden side af sundet. 

Vi har nydt. Der er gået ture og slappet af. Vi har spist god mad og fået dejlige vine. Vi har grinet, og vi har ført dybe samtaler. Alt i alt har det været godt for os, og der er ingen tvivl om, at det ikke var sidste gang. 

Det er heller ikke sidste gang, vi skal besøge Svendborg. Jeg vil rigtig gerne se byen i sommersol (modsat efterårs silende regnvejr). Byens gågade og de fine omgivelser er jeg slet ikke færdig med. Vi opgav at udforske ret meget, for der var dømt heldagsregn, og det væltede ned i rigelige mængder. Vi startede derfor den sorte Polo og tog turen til Rosengårdscenteret i Odense. Der blev købt bluse og sko, og vi var inde og få en god frokost. 

Hjemme var alt i skønneste orden. Syv glade unge mennesker havde spist sushi og hygget sig fredag aften, og lørdag havde Sara og hunden brugt i sofaen. Det var skønt at komme hjem og se dem alle igen...

Og det med billeder - ja, det kommer måske en anden dag, når der er styr på det f...... netværk. Lige nu overvejer vi anden udbyder. 

16 kommentarer:

  1. Uff netværks problemer kan også drive mig til vandvid.. I må se jer om på markedet.
    Svendborg er sådan en dejlig by, lidt træls I ikke oplevede den i sol og sommer, men det kan jo blive næste gang.
    God dag hos dig Susanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også lige til at få lange biiiiib af. Vi har betalt netadgang via job. Ellers havde jeg skiftet leverandør. Men nu skal det jo den rigtige vej, hvis jeg ikke vil overtage udgiften selv.

      Jeg skal til Svendborg igen. Ingen tvivl om det.

      Slet
  2. skønt i havde en dejlig week-end, kun jer to uden børn.....

    SvarSlet
    Svar
    1. ja - jeg tror, at det er sundt at gøre det ind imellem.

      Slet
  3. Dejligt, I havde en god weekend i skønne Svendborg :-) Møgirriterende, at netværket driller ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så irriterende. Det er lidt lige som med bilen og vaskemaskinen. Det skal død og pine bare virke.

      Slet
  4. En børnefri opladeweekend kan ikke gøres op i penge, uanset hvor højt man elsker sine børn :-)
    En fungerende netudbyder kan næsten heller ikke gøres op i penge ... det skal bare fungere, uanset hvad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker mine unger, og jeg elsker at være væk fra dem :-) Og det var fedt at komme hjem til dem igen og høre, hvordan deres weekend var gået. Det er guld værd.
      Og nettet - du har ret....

      Slet
  5. Dejligt at du fik nydt udsigten, som jeg egentlig kender ganske godt. Og ved at det er et fantastisk dejligt sted I har været, og at der har været rigelige muligheder for at få slappet af. Rosengårdscentret i Odense finder jeg dog ærligt talt et fejlskud, men kan godt forstå valget, vejret taget i betragtning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har i den grad ret. Det er et skønt sted. Og tro mig, Rosengårdscenteret var af nød. Men slet ikke så tosset, for jeg fik nogle gode indkøb med hjem... Jeg skal tilbage til Svendborg. Måske allerede til sommer.

      Slet
  6. Ja det var unægteligt lidt vådt lørdag!!
    Men dejligt at I kunne lide det!
    Det skal altså til for at holde hinanden ved lige. God ting at I gør det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Der skal pustes lidt til bålet en gang imellem, så ilden ikke dør ud. Men for pokker, hvor var det vådt....

      Slet
  7. Det lyder som en dejlig weekend, lidt ærgeligt med vejret men så har I jo en god grund til at vende tilbage..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis. Voksenweekender er guld. Især så længe, der er hjemmeboende børn. Vi snupper en igen til september. Traditionen skal holdes ved lige.

      Slet
  8. Det er en rigtig god idé med sådanne voksenweekends, det tror jeg mange flere mennesker skulle holde, så ville skilsmissestatistikkerne måske se anderledes ud.

    Det var synd, at det regnede så meget, for Svendborg er en meget dejlig by at se på. Jeg har boet på Sydfyn, og er derfor kommet der rigtig meget.

    SvarSlet
  9. Jeg er sikker på, at du har ret. Det er vigtigt at få pustet til bålet. At huske hvorfor vi sagde ja.
    Jeg har slet ikke fået nok af Sydfyn. Jeg tror, at sommeren måske bringer os dertil.

    SvarSlet