søndag den 7. oktober 2012

Så ved man, at det efterår

Hos os er kosten til dels bestemt af årstiderne. Jeg mener koldskål og kammerjunker går bare ikke en torsdag i december. Derfor er den nu væk fra hylden, og i går fik vi rigtig skudt efteråret i gang. Her bredte sig en duft af flæskesteg med sprøde svær, og herren i huset fremtryllede sin allerbedste sovs og en gang brune kartofler. For at fuldende den gode stemning, havde vi lavet en stor skål ris a la mande. Begge bedstemødre blev hentet, og på den måde fik vi skabt en skøn lørdag aften. 

I dag laver jeg ingenting. Sådan er det bare. 

10 kommentarer:

  1. Mmmmm.. Bliver lige pludselig sulten! Men flæskesteg og ris a l'amande kan spises året rundt!
    Du har dog helt ret med koldskål. Det er kun sommermad!

    Nyd at lave ingenting og lidt wf med mig ;-)

    SvarSlet
  2. Vi har et par gange siddet en varm sommerfarvens på terrassen og spist ris a la mande. Det er en gudespise uanset årstid. Jeg nyder, og prøver at lave nogen lange dyre ord.

    SvarSlet
  3. Det lyder dejligt - at lave ingenting. Gid det var mig :-)

    Ris a la mande - ahhh... det burde vi da vist snart få igen. Det er for lang tid siden. Ca siden jul... tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg sidder her og er misundelig i dag. For jeg eeeelsker hjerter i flødesovs, men får det aldrig.

      Slet
  4. Uhmmm det er lækkerier I tog forskud på i går.. Jeg kunne godt soise en portion ris a'lamande, måtte i stedet tage til takke med æblekage.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Om det er at tage til takke , ved jeg nu ikke. Der er da ikke noget som en god gammeldaws æblekage.

      Slet
  5. Flæskesteg er rigtig efterårsmad, og så smager det bare så dejligt. Jeg håber, de snart har det i kantinen igen. Ris a la mande er min yndlingsret, jeg tror jeg kan spise det uanset årstiden, men jeg får det dog kun omkring julen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok meget godt, at det ikke er så tit. Al den fløde klasker jo lige på sidebenene. Og bli'r der.

      Slet
  6. Flæskesteg og ris a la mande, det er jo ren julestemning! Satte I også kravlenisser op? Jeg kunne også spise ris a la mande året rundt (og koldskål faktisk), hvis jeg fik muligheden. Men det gør jeg så ikke - af din ovennævnte sidebens-årsag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen nisser endnu :-) Det kommer til at vente lidt. Vi juler gerne første søndag i advent. Men det sker, at der dukker et enkelt hold spionnisser op inden da. De skal jo vide, om kysten er klar.

      Slet