tirsdag den 9. oktober 2012

Ynk og klynk.

Det er så mig. Jeg var ved lægen i går, og han konstaterede, at min overarm er forstuvet. Det er ikke dødeligt, det gør bare ondt. Hvis det fortsætter mere end 2-3 uger, skal jeg komme igen. Et øjeblik hørte jeg ikke hans hvis. Jeg hørte bare det med ugerne. Jeg troede, at når jeg faldt, så rejste jeg mig bare op og børstede støvet af jakken, og så var det ellers overstået. Man skulle blive klogere end det. 

Jeg tåler egentlig meget smerte. Jeg har født børn og bliver boret hos tandlægen uden bedøvelse. Jeg har endda overlevet smerten ved at få lagt lungedræn, og den er ond, skulle jeg hilse og sige.

Nå. Men man kører langt på et par panodil, og jeg klarer den nok. Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan som jeg plejer. Når jeg glemmer kommer regningen, og så husker jeg lidt igen.  Jeg skal ikke hælde mere vand ud nu. Dagen er skudt igang, og jeg  hellere klare min dag.

Tak fordi du lyttede ;o)

20 kommentarer:

  1. Din arme stakkel (harh harh, hvor er jeg sjov, og så endda på din bekostning). Stakkels dig, så tror da pokker, at du har ondt. Hvordan forstuver man en overarm?? Er det oppe ved skulderen? Pas nu godt på dig selv, og overlad mest muligt til resten af familien. Jeg er helt sikker på, at du IKKE kan stryge. Måske heller ikke røre ret meget i gryder ;-) Rigtig god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er næsten helt oppe ved skulderen. Og det er ganske enkelt. Man skal bare kaste sin kropsvægt over den. Dont try that at home, siger jeg bare.

      Slet
  2. Øv hvor træls.. Det er OK at klynke når der er grund til det, og det har du da lige nu..
    God bedring med armen, og pas nu lidt på dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge. Det er godt nok svært, når man tror, at man kan det hele. Jeg er vidst ynkelig til at være syg.

      Slet
  3. Stakkels dig, jeg aer lige virtuelt din kind og siger trøstende: god bedring og pas på dig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Jeg kunne næsten mærke det. Dejligt med omsorg i blogland.

      Slet
  4. Det er så irriterende når man ikke kan som man plejer.
    Men pas nu på med at bruge den arm, ellers kommer det bare til at vare længere tid.
    Og det gider man helt klart ikke. ;-)
    god bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så svært. For man er jo mere eller mindre i gang hele tiden. Men man lærer hurtigt, hvad der er godt, og hvad der er skidt.

      Slet
  5. VI må gerne klynke. Det er nu lidt rar at have ondt af sig selv, og klappe sig selv på skulderen med den raske arm.
    Det er en fantastisk flot havelåge din mand har lavet. Det skal nok blive skønt at få den midlertidige "djævel" væk fra matriklen.
    God bedring :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da ret. Det er helt i orden at have ondt af sig selv, når der er grund til det. Jeg glæder mig også rigtig meget til at få den fine sat i.

      Slet
  6. Hvis den er forstuvet så tror pokker den gør ondt...GOd bedring med armen..;-D

    SvarSlet
  7. Øv en møgarm...

    Og øv at vi ikke er så unge mere, at vi slår os når vi falder.

    MEN så tænk lige på alle de fordele, vi har fået i stedet.... Erfaringerne i vores liv, har vi suget igennem barndom og ungdom, som unge mødre, mødre i sorg, mødre i færd med, at leve livet på fuld skrue, med vasketøj, forældremøder, job, bagning af boller, havearbejde, kørsel med unger. Som kone, veninde, kollega osv,...

    Nu Susanne... er vi ikke så unge og sprøde mere... Det er vel den helt naturlige måde, Vor Herre siger, skru så ned for hastigheden...

    Ellers brækker du sgu den arm næste gang...

    Lev livet lidt langsommere Susanne... vi er ikke helt unge mere.... vi er i MIDDELALDEREN ;o)

    Knus og hurra for panodilerne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var ikke nogen, der havde sagt, at den der parodi på en låge snappede sko, når man skulle over den. Men tak Lotte. Jeg skal prøve at huske.. Du kloge kvinde :-)

      Slet
  8. Man må bestemt gerne klynke med sådan en arm og du fortjener da også lidt med-ynk. Håber du sørger for at pleje og forkæle dig selv :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt, at du er her igen Helle. Jeg fik ikke kommenteret på dit indlæg. Tak for med-ynk. Det varmer alt sammen :-)

      Slet
  9. Jamen nej da! Stakkels dig. forstuvede lemmer er altid værre end hvis det brækker. Øv.
    Håber snart du er på højkant igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er noget lusk. Jeg håber ikke, at det kommer til at vare alt for længe. Jeg sporer bedring.

      Slet
  10. Å nej ,stakkels dig ❤

    SvarSlet