fredag den 5. oktober 2012

Morgen med ild og en skaldet frisør

Morgenfarverne har været helt fantastiske, og er det endnu. Det ændrer sig minut for minut, og det billede jeg hentede kameraet for at fange, var allerede noget andet, da jeg kom til havedøren igen. Lige nu lyser himlen lyserød og orange. Jeg bliver aldrig træt af billedet lige uden for havedøren.


I går var jeg med mine kolleger på pigetur. Vi kørte tidligt fra kontoret og så "Den skaldede frisør". En rigtig sød film med sin egen lille historie. Godt med latter og anledning til en tåre eller to. Jeg var underholdt. Ikke mindst fordi Trine Dyrholm er fantastisk i rollen som Ida. Hvis du ikke har set den endnu, kan jeg kun anbefale den. Efter filmen gik turen til Café Zig Zag, hvor vi spiste grillede tigerrejer på salatbund. Alt i alt blev det en rigtig god dag. 

I dag skal der rykkes rundt og pakkes ned på kontoret. Desværre må de andre klare opgaven, for min arm er ikke til noget der er ret meget tungere end min kaffekop. Den er i bedring, men absolut ikke i topform. Der er vidst lagt an til en weekend med ro på. 

Jeg håber, at din fredag må blive lige så fin som himlen uden for mit vindue....

22 kommentarer:

  1. Himlen er utrolig smuk om morgenen i øjeblikket og en pigehyggetur er altid skønt..God fredag og pas nu på armen..Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. En god tøsetur giver energi på kontoen. Og er dermed også godt for dem, der får lov at blive derhjemme uden mor. Knus....

      Slet
  2. Nydeligt ;-)
    Det var helt den samme smukke himmel her i østligste, og jeg nyder den hele vejen til arbejdet.
    Nyd nu din tvungent afslappede weekend - det er ikke så tit, man kan lave slet ingenting med den bedste samvittighed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bare SÅ dårlig til at lave ingenting. Det går meget bedre, så lidt kan jeg vel..
      Man kan vidst kun nyde sådan en smuk himmel.

      Slet
  3. Tænk at have udsyn til solopgangen hver morgen, smukt :-) pas nu på dig selv og rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er smukt. Og jeg nyder den hver dag. God weekend også hos jer.

      Slet
  4. MÅ altså ind og se den....på et tidspunkt!!knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du gøre. Jeg sad i morges og fortalte om den herhjemme og fik pludselig styr på nogle detaljer i filmen. Det var ret sjovt.

      Slet
  5. Du er heldig med så flot udsigt hver morgen ,
    Filmen den skaldede frisør, ville jeg også gerne se, men den er allerede taget af plakaten her i byen , øv må se om vi gider køre til nabo byen der spilles den stadig
    Rigtig god fredag , håber din arm er ok ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sætter stor pris på mit morgenbillede.
      Jeg er glad for, at jeg nåede at se den. Det var det hele værd.
      God weekend til jer.

      Slet
  6. Tit er det jo naturen som er smukkest.. Sådan overordnet.
    Jeg når ALDRIG i biografen desværre. Jeg ville ellers gerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg ellers heller ikke. Men nu er der flere film, som jeg godt kunne tænke mig at se. Det er ny verden for mig.

      Slet
  7. God bedring med din arm! Håber den snart er OK igen.

    Det må være dejligt at have de smukke morgner lige uden for døren. Jeg bor desværre selv i lejlighed og har ikke mulighed for at se solopgangene - men så nasser jeg lidt på jeres andres.

    Det lyder som en rigtig god film; jeg må bare ind og se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Nu går det heldigvis mærkbart fremad.
      Det er lidt sjovt med den udsigt, for de første mange år, vi boede her, var den gemt bag meget høj beplantning. Tænk hvad vi har snydt os selv for.

      Jeg deler gerne mine smukke solmorgener. Bare hæng på.

      Slet
  8. God bedring med armen...
    Tak for tippet med filmen, tror faktisk at vi skal ind og se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal i gøre. Den er god. En sød historie med flere lag.

      Slet
  9. Det må være dejligt at have sådan en udsigt, og det bliver bestemt ikke ringere når himlen står så flot som den gjorde i morges.
    God bedring med armen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge. Vi har nogle rigtig fine efterårsmorgener lige nu. Farverne ændrer sig minut for minut, så der er hele tiden nye nuancer.

      Slet
  10. Hvis man ikke påskønner sådan en udsigt, burde man have et drag over nakken :-)
    Jeg er helt sikker på min weekend kan måle sig med din udsigt :-)

    SvarSlet
  11. Pia, jeg påskønner. Det lover jeg. Ikke noget nakkedrag til mig.

    SvarSlet
  12. Jeg var også glad for filmen - Susanne Bier en dygtig instruktør. Rigtig god bedring med armen! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik lyst til at gå mere i biografen. Det sker så sjældent. Klem og god søndag.

      Slet