lørdag den 27. oktober 2012

Tillykke Sara

I dag er det 20 år siden, at jeg blev mor første gang. En lille smuk og velskabt pige på bare 3.340 g. Hun var et nemt barn og sov igennem allerede, da hun var 10 dage. Hun har glædet sig til sin fødselsdag i dag, som ellers kun mindre børn gør. Jeg synes, at det er lidt underligt at tænke på, at jeg nu er mor til en 20 årig... 


Posten kom med pakken i går. En lækker bog fyldt med billeder af forskellige lækre måder at indrette sig på, og både brugskunst og praktiske ting i lækkert design. Det er den vej, hendes liv skal gå. Hun overvejer lige nu at tage uddannelsen til arkitekt - alternativt noget med design.

Hun skal fejres i aften. Den nærmeste familie kommer og siger tillykke, og der skal lidt godt på grillen. Der skal bages boller, og lagkagen skal lægges sammen. Nøjagtigt som til andre børnefødselsdage.

18 kommentarer:

  1. Stort tillykke med hende ... kan selv huske følelsen af at stå og kigge på ældste pode og så kommer det nemlig ...

    Det er VIRKELIG xx år siden han/hun kom til verden ...

    For vi bliver jo ikke ældre ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel? I hvert fald slet ikke så hurtigt. Og det lille barn er slet ikke så meget barn mere, men godt på vej ind i sit voksenliv.

      Slet
  2. Dejligt at høre at den nåede frem, pakken, og at den kunne bruges.

    Tillykke til Sara, held og lykke med dit liv ;-)

    Man skal endelig ikke lave om på serveringen til en fødselsdag selvom, de nu er voksne udenpå ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fra Sara. Og du har helt ret. Nogen ting er bare som de skal være, og det er der ikke nogen grund til at lave om på.

      Slet
  3. Stort tillykke til den smukke pige du bragte til verden for 20 år siden.
    I må have en dejlig dag sammen... alle sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge. Lørdagen blev lige som den skulle være, så barnet var glad og tilfreds.

      Slet
  4. Tillykke med Sara.

    Jeg kan godt forstå, at det er underligt, at det pludselig er 20 år siden. Det er ved at kigge på andre, at vi pludselig kan se vores egen aldring. Jeg synes det er så underligt, at mine venners børn nu er startet på universitetet, og jeg har også syntes, at det var underligt at nu skulle de konfirmeres og nu skulle de starte i gymnasiet, men det er jo selvfølgelig den vej det går; jeg føler mig bare stadig som 20-årig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.....
      Det er underligt med alder. Selv om ungerne bare flyver forbi, så flytter vi os jo slet ikke med samme hast. Og jeg har det klart som dig. Nej måske ikke som en på 20, men i hvertfald ung inden i. Vi er slet ikke, hvor vores forældre var, da de var i samme alder.

      Slet
  5. 20 år. Det er mærkeligt så hurtigt det går.
    Tillykke med hende. I har bragt hende langt!!
    Og hvor godt at gaven nåede at komme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og hun blev rigtig glad for bogen. Det var fedt at vække hende og se hendes glæde. Hun havde sat flag på døren, så vi ikke kom til at vælge den forkerte (o;

      Slet
  6. Stort tillykke med Sara. Vores ældste fylder 15 næste gang - jeg forstår ikke, hvor de år er blevet af.
    Smukt billede af en smuk og tænksom Sara.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise. Billedet har jeg personligt hugget på Saras kamera. Det er fra en forlænget weekend i Paris, hvor jeg slet ikke var med.

      Slet
  7. Et stort forsinket tillykke med Sara, det er underligt når ens unger bliver store og fylder rundt. Håber I har haft en dejlig aften sammen med familien. Knus og god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Aftenen gik præcis som den skulle. Glade gæster og lækker lagkage (o;
      Nu er der dømt dovenskab i sofaen. Knus, og god søndag til jer også.

      Slet
  8. Et lidt forsinket tillykke med Sara... Jeg håber I havde en rigtig god aften og at hun blev glad for gaverne.

    Lyder spændende med de uddannelsesplaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak til dig. Hun var rigtig glad og fik gode gaver. Både fornuft og luksus.
      Jeg glæder mig også over hendes tanker omkring uddannelse. Det er et fint valg, tror jeg.

      Slet
  9. kæmpe stort tillykke, dejligt PAKKEN KOM ,
    PØJ PÆJ MED DEN KOMMENDE UDDANNELSE

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna. Ja, jeg var glad, da posten bankede på i fredags. Og Sara blev glad for det hele, så alt gik op i en højere enhed.

      Slet