fredag den 20. marts 2009

20. marts 1998

15 dage skulle der gå, før jeg så mit hjem igen. Og det var ikke helt let at få det til at lykkedes. For en vis læge i Holbæk tvivlede på Rigshospitalets beslutning om, at jeg var klar til at komme hjem på weekend. Jeg var ked af det og jeg var rasende. Og jeg kæmpede min sag. Nu havde jeg i over en uge selv passet mit eget barn og lægerne havde sagt god, så skulle sådan en stor dum dame-læge, som jeg slet ikke kendte ikke sætte spørgsmålstegn ved den sag. Jeg endte med at få lov at komme hjem den fredag. Hendes personlige hævn var at kræve, at jeg kom ind til stuegang lørdag morgen. Den måtte jeg æde. Den beslutning kunne have kostet os livet, for da jeg kørte hjem fra Holbæk den lørdag formiddag, faldt jeg i søvn bag rattet og vågnede ved, at en lastbil dyttede meget højt og larmende. Det var dejligt at være hjemme den weekend, men det var også rigtig svært. Men her er foreløbig fredagens rapport.
Og så rigtig god weekend jer der måtte læse med.

Hej Mie-mus!
I går skete der ikke det helt store. Du fik checket øjne. De så helt fine ud og vi fik rykket tiden til ørelægerne, så det også blev i går. Ørelægen sagde, at det han kan se, ser fint ud, men at du på grund af din læbe- ganespalte har væske bag trommehinden. Når du bliver opereret første gang vil ørelægerne gerne lægge dræn i dine ører, for at kunne undersøge dem nærmere. Jeg glemte faktisk at spørge ham om han tror at du hører. Jeg er somme tider i tvivl, for du reagerer ikke på høje pludselige lyde ved at bliver forskrækket. Jeg håber, at jeg tager fejl.
I dag er vi blevet udskrevet til Holbæk børneafdeling. Du blev organscannet på Rigshospitalet til morgen, men man fandt ikke noget påfaldende – gud ske lov.
Lige nu venter vi faktisk kun. Far er hjemme for at hente din lift og nettet, for vi har fået lov til at tage hjem på weekend. Det er bare lækkert. sygeplejerskerne her i Holbæk er ved at finde ud af det med din medicin. De mangler den ene slags, men den kommer fra København med taxa – sådan.
Verter - vores kontaktlæge her – har været og snakke med os. Vi skal møde ind igen på mandag, og så skal vi lære at lægge sonden selv, og så kunne jeg forstå, at det er realistisk at tro, at vi ryger helt hjem engang i næste uge. Synes du ikke, at det lyder godt? Det bliver sikkert også hårdt at komme hjem, men jeg glæder mig meget. Jeg skal hjem og være noget for de store børn, og jeg glæder mig til at holde far i hånden, når vi skal sove. Jeg har sådan savnet dem alle sammen, også far selv om vi trods alt har set hinanden hver dag.
Nu må du love mig, at du ikke trækker sonden ud i weekenden, for så skal vi helt til Holbæk for at få den lagt.
Det bliver en overraskelse for Jakob og Sara at vi kommer hjem i dag. De ved det slet ikke. Kære pige – jeg håber, at vi får en rigtig god weekend derhjemme. Os alle fem.

Kærlig hilsen
Mor

2 kommentarer:

  1. Det lyder så dejligt, at du og Mie endelig var på vej hjem! Det må have været rigtig svært at være adskilt som familie.
    Det er bare slet ikke til at forstå, at det skulle gå helt galt... man kan ikke lade være at håbe. Det går jo fremad det her.

    At du faldt i søvn bag rattet er skræmmende at tænke på. Pyha. Men du må da også have været helt bims og træt af alt det hospital?
    God weekend

    SvarSlet
  2. Heidi - jeg kender et ord. Jeg kalder det hospitals-kulder...

    Jeg har oplevet begrebet 2 gange. Da jeg gik på gangene i forløbet med Mie, og da jeg lå indlagt 3 uger med en punkteret lunge, da jeg ventede Sara. Lige pludselig får man nok, og så opstår det. Hospitalskulder. Med eller uden D. Jeg ved det ikke rigtigt. men man bliver altså bims.

    Det er den eneste gang, jeg nogensinde har oplevet at sove i min bil. Jeg kører rigtig mange km. (fordi jeg er bonde... fra langt ude på landet), men jeg har altid magtet at holde mig vågen, også på lange ferieture, så det var virkelig en skræmmende oplevelse. Faktisk kan jeg stadig mærke at blive helt varm, når jeg kører lige præcis på det sted, hvor jeg vågnede ved lastbilens larmen.

    SvarSlet