fredag den 18. marts 2011

Fredag i mit tempo

Go' morgen Danmark, en god kop kaffe og et stykke af bagerens hjemmelavde knækbrød. Det er ingredienserne til min stillestund på en tiltrængt fridag. Jeg har været oppe i snart 3 timer, så vasketøj og andre hverdagsting er faktisk allerede ved at være et overstået kapitel. Jeg mangler lige at støvsuge hernede, så er dagen min.

Jeg trænger til den. Den sidste uge har været tung, og der har ikke været ret meget tid til mig. Fars sygdom og tankerne om Sara og hendes tilværelse har fyldt stort set alt. Jeg havde en god lang snak med Sara i går. Hun er ikke glad, men hun er ved godt mod, og hun ser verden i øjnene som den kommer. Jeg er stolt af hende. Hun er en modig pige, der nok skal få tingene til at fungere, selv om det ikke går som forventet. Jeg har lokket med en togbillet, for jeg trænger til at få hende hjem en tur.

Når butikkerne åbner vil jeg køre en tur til Kalundborg. Sara vil gerne have en strikket kjole. Garnet ligger her allerede, så jeg vil se om jeg kan få fat i opskriften uden at købe mere garn.

Min kaffekop på billedet er den, der bare får kaffen til at smage bedst. Den er købt i Cap D'agde i Sydfrankrig. Vi har været der 2 gange, og der ligger stadig en bid af min sjæl dernede.

Pas godt på dig selv og nyd din fredag.

3 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at Sara kommer ovenpå igen, med hjælp fra en støttende familie og en dejlig mor!
    Din kop er virkelig smuk!

    Men du skulle nu lære at lave knækbrød selv - det er SÅ nemt og meget billigere!!

    Dejlig fredag til dig også!

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Godmorgen, Susanne, du har været tidligt oppe - dejligt når pligterne er overstået.
    Tunge uger gør, at man har ekstra meget brug for tid sig selv. Jeg håber du finder et smukt mønster til en kjole til Sara, og at hun snart må blive en glad pige igen.
    Ha' en rigtig god fredag!

    SvarSlet