søndag den 4. september 2011

Når små ting bringer stor glæde

Egentlig stiller jeg ikke de store krav til tilværelsen. I hvert fald ikke materielt set. Det er rigtig længe siden, jeg har været ude at købe til mig selv, og stuen står, som da vi købte sofaen for jeg ved ikke hvor mange år siden.

Det er nok mere de nære ting, og det man ikke kan købe for penge, der fylder mig med glæde. Som for eksempel, når Jakob tager sin guitar med ned i stuen og spiller lidt for os. Så nyder jeg.

Jeg håber, at din søndag også giver anledning til nydning...

4 kommentarer:

  1. Hej Susanne.
    Man kan ikke købe "glæden" for penge - det er noget man skal føle.
    De små nære ting er faktisk gratis.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  2. Sang og musik skaber glæde :-) og I spiller også i jeres familie, eller i hvert fald nogen af jer :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt, at din søn vil spiller for jer! Jeg foretrækker også de nære ting i stedt for nye møbler. Da jeg var barn blev der spillet hver dag, og jeg savner det faktisk. Men hverken husbond eller jeg spiller noget instrument, selv om jeg dog lærte at spille guitar som teenager.
    Ha' en god aften, Susanne, klem!

    SvarSlet
  4. Hanne Bente: ja, jeg gider ikke at jage guld. God søndag hos dig også.

    Pia: den anden søn trommer, så der er liv og glade dage på første sal.

    Madame: jeg ville så gerne spille orgel, men der var kun råd til en brugt harmonika. Den blev jeg hurtigt træt af.

    SvarSlet