torsdag den 13. oktober 2011

At være moster

Jeg er heldig, for søster har valgt at lave aftale i morgen. Det betyder, at jeg får lov at hente Viktor i børnehaven og have ham lige til lørdag formiddag. Vi glæder os - Viktor og jeg. Jeg ved det, for jeg talte med ham i går.

Det er sjovt at have en 5 årig i huset en gang imellem. Han er en herlig lille størrelse, der stiller de mest mystiske spørgsmål, og selvfølgelig forventer han, at vi har svar på dem alle. Det ramte mig lige i hjertet, da han kom til verden. Jeg ved jo godt selv, hvad det vil sige at tage imod sine børn, og hvordan man fuldstændig betingelsesløst tager dem til sig. Men at man skulle blive ramt sådan, når man blev moster. Det havde jeg ikke lige forstillet mig.

Vi skal se disneysjov, og vi skal bage pizza. Vi skal snakke og vi skal grine. Det bliver en herlig Viktor-fredag.

Først er der lige en torsdag. Den vil jeg gå ud og møde nu. God torsdag til dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar