onsdag den 19. oktober 2011

En lille gæst

I går, da Dodo skulle ud på sin morgentur, satte hun straks kursen mod det gamle brændeskur og begyndte at gø. At jeg bad hende lukke munden, var hun totalt ligeglad med, og det var tydeligt at se, at hun var optaget af et eller andet. Da jeg kom ud til hende, blev jeg mødt af denne lille fætter.

Jeg var ikke længe om at få hentet det lille kamera, og da jeg kom ud igen viste den lille gæst sig fra sin søde side og poserede lidt for kameraet. I dag har jeg været ude og se til den. Den ligger ude bag bålfadet og sover. Det er første gang i alle de 20 år, vi har boet her, at jeg har set et pindsvin på matriklen. Nu er jeg spændt på, hvor længe den bliver. Den går vel i vinterhi lige om lidt?

Om lidt vil jeg lave lidt opsøgende arbejde. Vi har besluttet os for, at middagen skal indtages i byen i aften. Og for ikke at lande, hvor vi plejer, har jeg besluttet mig for at se på hjemmesider og menukort. Det bliver nok den mest krævende opgave, jeg udsætter mig selv for i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar