torsdag den 5. maj 2011

Bomuld med udfordringer

Dodo er en skøn hund. Hun har et dejligt sind, og hører stort set altid efter. Hun ruller på kommando og siger pænt goddag med højre pote. Hvis madskålen er tom, har hun en helt speciel måde at hyle på. Hvis vandskålen derimod er tom, siger hun ikke en lyd. Så skraber hun i den med poten. På den måde kan hun fortælle os, hvad hun savner. Det er bare noget hun gør. Vi har ikke lært hende det.

Hendes pels er et kapitel for sig. Vi fik besked om, at det er et stort arbejde at holde pelsen. I Dodos tilfælde har det stort set været umuligt. Fra hun var et halvt år, til hun var næsten to, kunne pelsen filtre til på en eftermiddag. Derfor er hun blevet klippet et par gange. Nu hvor hun er en voksen dame, går det lidt bedre, men der er stadig udfordringer. Jeg har besluttet mig at følge Charlottes eksempel og har bestilt tid hos en hundefrisør. Hun skal vaskes og friseres rigtigt igennem, og jeg skal være med. Det skal kunne lade sig gøre, for jeg synes altså, at det er synd, når hun er helt kortklippet.

4 kommentarer:

  1. Filtret pels eller ej, hun er altså den sødeste hund:-)

    SvarSlet
  2. Hun er bare så dejlig, Susanne - men jeg vil gerne tro, at det er noget af en udfordring med sådan en pels.
    Minder mig om, at jeg må bestille tid hos frisøren :-)

    Ha' en rigtig go' dag!

    SvarSlet
  3. Det skal sagtens lade sig gøre at få styr på pelsen. Jeg bruger en karte med gummi på spidserne og så en rullekam bagefter. Dina bliver børstet minimum hver anden dag og gerne hver dag. Når først filterne er helt væk, er det ikke så slemt mere og hun nyder faktsik rigtig meget at blive børstet og kommer straks jeg finder "redskaberne" frem. Så kan jeg kun tilslutte mig at det er den mest vidunderlige race;)

    SvarSlet
  4. Og ja, jeg er jo den der prøvede at "afskrække" jer og heldigvis forgæves, men jeg vil også tilslutte mig. En cotonpels er et kapitel for sig. Milles pels er et helvede - Mollies er faktisk rimelig nem at holde....
    Og her i huset trænger "vi" også til at komme til frisøren ;-)

    SvarSlet