søndag den 1. maj 2011

Sprogets finurligheder.

Jeg synes, at det er så morsomt, når ordene vendes og kommer til at give en helt anden betydning. Eller at et lille ord indsat kan vende en ellers velovervejet sætning på hovedet.




Fredag aften, da vi sad og spiste, fik vi en af de bedre. Vi sad og småsludrede over aftensmaden, da en af ungerne forarget sagde, at man da ikke kan skære alle over med samme kam.




Hun har ret. Det kan man da ikke. Kammen skal godt nok være skarp for at kunne klare den opgave.

2 kommentarer:

  1. Hmm minder mig i høj grad om en af firkløveret som engang sagde: man skal ikke skure en hund med en hårbørste..

    De er så sjove de børn og vi er så mærkelige at have sådan en fordrejet sprog

    SvarSlet
  2. Haha, børn er så logiske, og det er et dejligt eksempel! Gid jeg kunne huske nogle af eksempler fra min søn, men lige nu kan jeg desværre ikke.

    SvarSlet