onsdag den 11. maj 2011

Kender du typen?

Jeg elsker programmet "Kender du typen?" hvor jeg sammen med en masse andre nysgerrige seere bliver inviteret ind hos kendte personer, for at se hvordan de bor. Hvis sådan et TV hold en dag kom forbi her, var der dele af huset, de ville blive nægtet adgang til.


På første til højre har Jakob sit værelse. Han er rigtig heldig, for han har et kæmpe værelse. Omkring 20 kvadratmeter. I det ene hjørne stod indtil for nylig det klaver, vi købte, da Sara kom hjem fra efterskole og ville spille. I dag er klaveret solgt og hjørnet er blevet helt hans eget. Og jeg skal da love for, at han har fundet ud af at udnytte det.



Jeg kunne godt bukke mig og samle tøjet op. Men jeg gør det ikke. Til gengæld kommer det rent op, når det engang bliver lagt ned.
Vender man sig en halv omgang og ser væk fra væggen og over mod vinduet, bliver man mødt af dette syn:



Han har det med at tage et glas vand med op, når han skal sove. Og er Signe her, ryger der i sagens natur 2 glas med op. Jeg kunne godt tage dem og bære dem ned i opvaskemaskinen. Men jeg gør det ikke. Ved det andet vindue fandt jeg endnu et glas og en skål. Det står der også endnu. Sådan er jeg nemlig.


Jeg valgte at afslutte min rundtur på drengens værelse med at åbne vinduet og se lidt på min udsigt. Huset kaster lang skygge lige nu og solen skinner ude over rapsmarken. Der er helt stille på marken ude bag hækken, for køerne er gået ind for i dag.



Hvis jeg afslutningsvis skal forsvare Jakob lidt, så er han ikke kun et rodehoved. Han er en dejlig unge, der vidst bare er 16 år lige nu. Jeg prøver at få ham rettet lidt ind. Ind imellem går det meget godt, og andre gange kommer det til at se ud på billederne.

6 kommentarer:

  1. Det er da ikke så slemt, jeg har set meget værre. Jeg tror at det høre alderen til, det plejer at rette sig når han bliver ældre. Jeg kan se at han spiller gitar en rigtig god ting.
    Fantastisk udsigt der er fra dit hus lige ud til dejlig natur.

    SvarSlet
  2. Haha, sikke et dejligt indlæg - ja, jeg kender det jo fra min søn, da han boede hjemme. Og 'Kender du typen' er også et program, jeg holder meget af.

    SvarSlet
  3. Hov, nu er indlægget her pludselig igen, men de andre kommentarer er væk.

    SvarSlet
  4. Øv, ja nu er vores genskabte indlæg tilbage, men uden kommentarerne - mine er også væk. Men jeg holder jo også meget af 'Kender du typen' og det er et skønt indlæg, du har lavet her :-)

    SvarSlet
  5. Åh ja åh ja..
    16 år og sød og rodet. Man kan jo ikke tænke på alt. Selvom nogen gange er det lidt træls.
    Jeg ryder heller ikke op - men jeg forlanger at indvåneren gør det.

    SvarSlet
  6. Teenagere og rod hører vidst ofte ret tæt sammen :)

    Hilsen

    Malthe
    weekendophold i København
    http://weekendopholdikøbenhavn.dk/

    SvarSlet