onsdag den 2. november 2011

Det smager lidt af barndom

Jeg fik årets julemærker med posten i går, og jeg blev faktisk rigtig glad, da jeg så dem. De smager lidt af barndom. De ligner jo de kravlenisser, jeg husker hjemmefra og fra mine bedsteforældre.

I følgebrevet står der, at årets nisser er tagnet af Frederik Bramming, som døde i 1991. Han er ifølge brevet kendt og elsket for sine kravlenisser. De små på julemærkerne er nisser, der ikke tidligere har været udgiver som kravlenisser.

Da Sara blev født tænkte jeg over, om der var noget, jeg kunne samle til hende. Årets frimærker, nye mønter eller lignende. Jeg endte med at vælge julemærket. Derfor ligger der nu julemærker for de sidste 19 år inde i en skuffe. Da drengene kom til udvidede jeg vores abonnement, så jeg nu får et ark til dem alle. Samtidig kommer der et lille hæfte, så jeg også selv har lidt at bruge af. De sidste par år har jeg foruden købt mærket til min e-mail.

Hvordan er det lige med de julekort? Jeg får ikke gjort ret meget mere. Da børnene var små, sendte vi med billeder til både nær og fjern, men det er gået lidt i sig selv. Måske man skulle tage det lidt op igen.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar