fredag den 25. november 2011

Langsom fredag med fart på.

Og så tænker du måske. Gad vide, hvem der sidder der bag døren med det lille hjerte. Hvis du er kendt med vores familie, så er du ikke et sekund i tvivl. Han er til årlig tilbagevendende glæde.

Og så er det nu, at jeg undskylder mit ordbrug for forhånd. For han har jo sit eget navn. Han har haft det fra dag 1, og det kan bare ikke være anderledes. Skidenissen er kommet frem. Du må selv gætte, hvor han står henne.

Jeg sidder og nyder en langsom morgen, inden der kommer fart på dagen. Det er min frifredag, og denne gang skal den holdes. Der skal jules, handles ind, pakkes gaver ind, og far skal hjælpes lidt med penge og indkøb. Jeg skal nok nå det meste.

Julen er lige rundt om hjørnet, og jeg har aldrig været så lidt forberedt, som jeg er i år. Til gengæld er jeg fyldt med ro og en tro på, at det hele nok skal flaske sig.

Jeg glæder mig, til Bo kommer hjem i eftermiddag. Det gør jeg nu altid, men i dag glæder jeg mig ekstra. For han kommer ikke alene i dag. Jeg har ikke set Sara siden hendes fødselsdag sidst i oktober, men i dag skal hun have et kæmpekram og en stor hjemmelavet burger. Jeg ved, at hun kan lide begge dele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar