torsdag den 17. november 2011

Helt stille

I går, da jeg kom hjem fra effekttræning, var der ingen hjemme. Huset var helt stille. Mere stille end der er i skoven på en fin efterårsdag. Jeg besluttede mig for at være lidt i det, for faktisk er det sjældent, at det sker. Hvis ikke radioen eller TV'et er tændt, så snurrer vaskemaskinen i baggrunden.

Og så er der jo husets beboere på første. Specielt Jakob er forbundet med stor lyd. Han kan ikke gøre noget stille. Når han ikke buldrer eller hører musik ovenpå, så synger han hernede. Verden blev en lyd rigere, da Jakob blev født.

Jeg tror, at jeg vil ønske mig den der stilhed på CD. Når drengene spiller højt på hver deres værelse, vil jeg sætte den på - og så vil jeg skrue så højt op, at min stilhed overdøver deres larm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar