torsdag den 24. november 2011

Plusser og minusser

På en ferie til Frankrig afsluttede vi dagene med at snakke om, hvad der havde været de 3 bedste ting i dag. Hvis der havde været dumme ting, blev de ikke nævnt her. De var vendt på stedet og skulle ikke bruges mere. Jeg ved egentlig ikke, hvordan det opstod, men det gav anledning til mange gode snakke ved sengetid.

Vi har taget den lidt med os. Ikke sådan, at vi tager den hver dag, men det ligger i baghovedet, at der er fokus på de ting, der var gode i dag.

Min chef har været på et netværksmøde, hvor der blev delt små bøger ud til samme formål. Bortset fra, at negativsiden også skulle med her. Skriv 3 gode ting hver dag, og noter de ting, der har drænet dig. Også på arbejdspladsen giver sådan noget anledning til snak. Både fagligt og personligt. Vi er gode sammen på kontoret. Vi griner - gerne højt og længe, og vi passer på hinanden.

Jeg er godt klar over, at vi ikke selv er herre over mængden af plusser og minusser. Men jeg har lavet en aftale med mig selv. Jeg vil se plusser frem for minusser. Når minusserne dukker op, tager jeg dem op, kigger på dem, og forholder mig til dem. Så forsøger jeg at lægge dem igen, så plusserne kan komme foran. Og jeg prøver ihærdigt at lære mine unger at gøre det samme. Ind imellem dukker der et minus op, der er så sejt, at man må tage det op og forholde sig til det mange gange. Sådan er tilværelsen nu engang skruet sammen.

Om lidt skal jeg afsted og møde pigerne og kontorkattene på min arbejdsplads. Det er et af plusserne i min hverdag. Jeg føler mig heldig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar