fredag den 18. november 2011

Dækket for vinteren

Jeg var på kirkegården i dag, og kunne konstatere, at Pia - vores søde graver - har lagt gran til vinteren. Så jeg kørte forbi vores gårdbutik på og købte de små juletulipaner, der ligger så fint mellem grankvistene og et hjerte med små æbler. Det lille hjerte med æblerne har Charlotte lavet. Det giver stor mening, for netop Charlotte kunne rumme mig, da det hele var svært.

Vi gik til syning sammen, da jeg ventede Mie og hun ventede sin yngste datter. Da Mie døde, var det Charlotte, der tæt på at skulle føde selv, lavede det flotte hjerte, vi købte til Mies kiste. Charlotte ville.... I nogle år var hun i andet erhverv, men nu har hun åbnet sit eget lille hjørne i gårdbutikken, hvor vi køber frugt og grønt. At det også er hende, der træner os til effekttræning, og sørger for, at det gør ondt i mavemusklerne, når jeg nyser om fredagen - ja, det er en helt anden sag.

Jeg er weekendklar nu. Der er handlet til gæster. I morgen får vi gæster. Lone og jeg har kendt hinanden siden før børnehaveklassen og har delt hverdag og fest lige siden. Det skal blive dejligt at se hende og familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar