onsdag den 16. november 2011

Kan det betale sig?

Jeg kender en kvinde i den sidste del af 40'erne, som har valgt at afslutte det parforhold, som hun gik ind i som 15 årig. Det var en moden og velovervejet beslutning, og man kan nu se 2 mennesker blomstre. En gang imellem er det rigtigt, når folk går hver til sit.

Reaktionerne har været mange i det lille samfund, men specielt en bemærkning har slået sig fast. En mor i skolen kvitterede med bemærkningen: "Kan det betale sig?" Vi har talt meget om det, og også grinet lidt af det. Det handlede nemlig ikke om penge, men om tid. Når man nu har delt mere end 30 år, skal man så ikke bare fortsætte?

Min holdning er klar. Selvfølgelig kan det betale sig. Jeg er selv næsten midt i 40'erne, og jeg regner da med at have mange gode år endnu. Hvis mit ægteskab var dødt, ville jeg da foretrække at finde nyt liv fremfor at blive.

Jeg skal måske lige understrege, at jeg ikke går i skilsmissetanker. Herren i huset og jeg har aftalt, at vi skal blive gamle sammen, og indtil nu går det godt. Og så kan det jo godt betale sig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar