onsdag den 17. august 2011

Kontorkatten Hannibal

Her er han så, min nye ven. 12 uger gammel og usandsynlig lækker. Jeg vil gerne have lov at præsentere jer for kontorkatten Hannibal. Vi er allerede gode venner. Han spinder, bare man kigger på ham, og tager man ham op, kan man være helt sikker på, at han putter sig og nyder. Om det er ham eller mig, der nyder mest, er vidst svært at sige.

Vi havde selv kat for mange år siden. Trisse var som et barn for os, og sorgen var stor, da vi måtte af med hende. Vi havde ikke noget valg, for Jakob viste sig at have kraftig allergi for katte og en lang række fødevarer.

Jeg har savnet lige siden. Katte er helt specielle dyr. De er deres egne og lader alligevel os mennesker blive deres ven. Jakob har fået det meget bedre som årene er gået, men han reagerer stadig kraftigt, når han bliver testet for katteallergi, så den er sandsynligvis livslang.

Nu vil jeg gøre mig klar til at køre ud og møde dagen - Ja og Hannibal.


7 kommentarer:

  1. Hvor er han dejlig, jeg ville sørme gerne have kontor sammen med ham.. :-) Hvem passer ham når kontoret er lukket..??

    SvarSlet
  2. Sød nuttet nye ven, du har fået. Han ser meget hengiven ud:-)

    SvarSlet
  3. Inge: det kan lade sig gøre, fordi bygningen også rummer privat beboelse, så han er ikke alene efter 16.

    Charlotte: han er så lækker og meget tillidsfuld.

    SvarSlet
  4. Nå, hvor er han dejlig - jeg synes, det er en fantastisk god idé med en kontorkat! På min svigermors plejehjem havde man en kat, som var alle de gamles kæledægge. Ved du, at Jakob kan blive desensibiliseret via vaccinationer? Det er min mand blevet over for sin hundehårsallergi, og det har hjulpet rigtig godt.

    SvarSlet
  5. Hej Susanne.
    Hvor er Hannibal sød, dejlig med en kontorkat.
    Ha´en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  6. Madame: Vi har talt med børnelægen om vaccinationer. Men ligesom med ørerne bestemmer han selv, og han har endnu ikke følt det som et stort problem.

    Hanne Bente: En kontorkat er et dejligt indslag i hverdagen. Faktisk har vi også kontorkatten Simba.

    SvarSlet
  7. Sikke en lækker lille missekat ham Hanibal..Fint at du kan nyde ham når du er på job...;)

    SvarSlet