onsdag den 8. juni 2011

Har du svaret?

Hvor blev det lige af? Alt det der gode med regnskab og madplaner. Struktur og systemer. Ja, jeg ved det ikke. Det er jo ikke fordi, jeg ikke vil. Det bliver bare ikke til noget. Og jo - jeg ved godt, at jeg både sparer tid og penge på madplaner, og jeg ved godt, at jeg lovede mig selv, at jeg ville se, hvor pengene gik hen. Hvad bruger vi til gaver? Hvor mange penge smider vi afsted på tøj til ungerne? Og jeg kunne blive ved.

Nu bliver jeg nødt til at stille spørgsmålet ud i det store åbne blogland. Hvad gør du? Egentlig er det okay, at leve som vi gør lige nu, for vi har til dagen og vejen, og kan også foretage os nogle ting ved siden af. Det er bare ærgeligt, for der kunne komme mere flødeskum på toppen, hvis jeg holdt mig til de gode takter.

Nu vil jeg gøre klar til at gå på arbejde. Jeg vil flekse tidligt ind i dag. Om den ekstra time skal bruges til fritid i eftermiddag, eller om den skal på kontoen, må dagen vise. Hvad vi skal have til aftensmad i dag? Det ved jeg da ikke. Jeg har som sagt ikke check på tingene for tiden.

Ha' en dejlig dag der ude....

3 kommentarer:

  1. Nej jeg har ikke svaret.
    Hvis pengene er meget små - så har jeg dog fuldstændigt styr på hvor meget vi bruger - og til hvad. Men det hjælper jo ikke så meget i hverdagen.

    Mad.. Ja jeg laver madplaner i 4-5 uger og så går det i glemmebogen fordi vi skal noget andet eller jeg ikke har tid til at lave planen og så sejler det igen - indtil næste gang jeg får fnidder af aldrig at vide hvad vi skal have at spise.

    Jeg har brugt arlas madplan indimellem - med indkøbsliste - det var så smart.
    Jeg har erfaring for at man alligevel ikke kan bruge hinandens madplaner fordi vi ikke kan lide det samme. (eller vores børn ikke kan)

    SvarSlet
  2. Jeg har heller ikke noget svar, for jeg har det helt nøjagtigt ligesom dig.
    Aftensmad, ja det finder vi ud af i eftermiddag engang, for ingen i husstanden har den fjerneste ide, at komme med.
    Tænk hvor ville det være nemt hvis man var lidt mere tjekket ;-)
    god dag til dig

    SvarSlet
  3. Der er ikke mere styr på planerne her hos os, hvis det kan være dig en trøst :-) Vi laver gerne en overordnet madplan for en uge, inden den ugentlige indkøbsdag.

    Det er lidt mindre kompliceret, fordi vi kun er to.

    SvarSlet